• malka

Spasmer ;-)

HI hi känner mej som världens hypokondriker nu. Känns inte som ett problem stort nog att ringa VC för så nu sätter jag min lit till kloka FL

Symptom: spasmer lite här o var, vänster öga flirtar från o till hejvillt. Vänster tumme håller oxå på o hoppar, inte supermycket men rejält störande. Å så jumsken håller det på o liksom hoppar innuti.

Vad ÄR detta? Nån kunnig?
    Gör absolut inte ont eller nåt, bara irriterande, ibland så får man ju sånna ryckningar i ögat tex men nu på flera ställen o under hela dagen?

• Svar på tråden Spasmer ;-)
  • Sedek

Hur sover du?

Mat? Socker?

Jag brukar få så när jag har sovit allt för lite och stressar för mycket.

Det kan vara läkemedelsbundet också, antar att du inte har diabetes!?

• foreverblue

Syns det att musklerna du nämner rycker, eller "pirrar" det bara i dem?
    Om det är det senare burkade det hända mig ofta när jag var yngre och stannade uppe riktigt länge i sträck.

• malka

Amazonas:Ticks för en dag he he, neej det tror jag inte. Har en sambo med ticks o hans är helt annorlunda.

Zedek: kanske kan vara där det ligger då, sover riktigt risigt nu o har tentastress upp över öronen. Inre stress mer än tids-stress. Äter annars som vanligt o inget ovanligt godismoffande
    Får du så här ofta? Fått nån förklaring på vad det är?

foreverblue: det syns, tummen riktigt hoppar, ögat flirtar synligt, jumsken har jag inte kikat efter.

Störande som sjutton är det, hoppas innerligt att jag sover bort det...

• Sedek
    malka skrev 2009-12-17 23:16:09 följande:
    Zedek: kanske kan vara där det ligger då, sover riktigt risigt nu o har tentastress upp över öronen. Inre stress mer än tids-stress. Äter annars som vanligt o inget ovanligt godismoffande Får du så här ofta? Fått nån förklaring på vad det är?
    Godismoffande Mmmmmmm....

Nej jag får det inte så ofta, men precis som du skriver kommer det när jag är stressad inombords och inte sköter sömnen. Brukar få det i ögonlocken och överarmen ibland. Tummen kan rycka också, grymt konstigt!

Har frågat en del läkare och alla säger samma, sömn och stress. Ja det heter nått men minns inte vad. Googla lite så hittar du det säkert.

Lägg dig i tid och sitt inte uppe på FL
  • malka
    Sedek skrev 2009-12-17 23:26:49 följande:
    Godismoffande Mmmmmmm....Nej jag får det inte så ofta, men precis som du skriver kommer det när jag är stressad inombords och inte sköter sömnen. Brukar få det i ögonlocken och överarmen ibland. Tummen kan rycka också, grymt konstigt!Har frågat en del läkare och alla säger samma, sömn och stress. Ja det heter nått men minns inte vad. Googla lite så hittar du det säkert. Lägg dig i tid och sitt inte uppe på FL
    Ha ha busted Ska bara kolla mailen eller hur brukar det va
    Hm ja ja låter som jag får unna mej en sovmorgon med gott samvete snart *s*
Svar på tråden Spasmer ;-)