• Cherrie

putta och trycka på magen??

en dum fråga kanske... Men hur mycket kan man "trycka" och massera magen utan att det skadar bebisen eller gör skada över huvud taget..??

Min bebis ligger mot revbenen oh det gör det svårt att sitta.. Så jag försöker som "putta" lite på den för att den skall ändra ställning lite..

• Svar på tråden putta och trycka på magen??
  • Mariohn

Ja det kan du! Det är bara att knuffa undan den. Vänta bara tills din bm ska försöka lista ut om den är fixerad

• pluvdo

Hehe, jag knuffar lite på min ibland för att se om den lever. Den brukar dock jävlas och skita i att sparka tillbaks då, för att sedan sätta igång senare när den själv vill.

• viseversa

Jag bråkade mer med magen än så. Kunde ruska om den ibland. Speciellt med min första dotter som låg stilla läänge ibland.

I v 29 låg hon stilla i tre dagar och jag blev såå rädd. Det visade sig att hon var en väääldigt lugn bebis och var det även när hon kom ut.

• straw2008

jag har oxå GALET ont i revbenen, min Dr sa till mig att "fortsätt du att knuffa undan den så du själv får plats" absolut ingen fara!

Jag brukar även väcka den om jag blir orolig om den varit lugn för länge.

• Saaaraa

Jag är ganska hårdhänt med bebisen Jättejobbigt när han sparkar på revbenen och liknande. Men jag har varit gravid förut och känt BM kolla om bebisen var fixerad eller inte, så jag förstår att man kan knuffas ganska rejält haha

• MEAA

Senast igår tryckte jag ner bebis lite då den envisas med att ligga och trycka på det högre revbenet och då kicka den lilla jäklen mig haha...

Så jag trycker ner och den kickar :) envis som mamma är den så vi lär knuffas och ha oss den sista månaden nu haha jag brukar lägga mig på den vänstra sidan och då brukar den glida neråt lite men efter ett tag så gör ju också det ont haha...

Tror inte det är bekvämt för någon av oss...trångt för bebis och ömmande och tungt för mig....nä snart får den komma ut! :)

• Tessaa89

oj jag knuffade på min son när jag väntade honom och det gjorde jag flera ggr om dagen just för att få ett "svar" tillbaka som en spark och det fick jag jämt haha =)

• Camillis75

Ja det lär inte vara någon fara, tänk på vad de knuffar på bebisen när de gör vändningsförsök..

• maurica

Ja bebisen ligger ju väl skyddad där inne.. så lite knuffar för att slippa ha en rumpa upp i bröstkorgen skadar inte, som många ovan sagt, barnmorskan är betydligt mer brysk än så när hon ska känna hur barnet ligger.. Ibland kan man ju få lite svar på buffarna också, mysigt!

• Sephiroth

Jag buffade på min lillkille hela tiden när han låg i magen. Var så mysigt när han så gott som alltid svarade tillbaka. :D

• Flickan och kråkan

Lillebror fick inte direkt vara i fred i magen. Storebror hoppade och klängde - har 16 månader mellan dem. Det ska rejäla krafter till för att skada - cykelstyre rakt i magen, bilbältet vid olycka etc. sa min BM, misshandel.

Svar på tråden putta och trycka på magen??