• j a g

    Skänka Julklappar

    Hej!
    Tänkte höra om någon har förslag på organisationer eller liknande som man kan skänka julklappar till ?

    Tänkte först skänka till barnavdelningen på Gävle sjukhus, men såg att ett företag redan börjat samla in pengar dit.

  • Svar på tråden Skänka Julklappar
  • toffsypoffsy

    Jamen vilken bra idé!

    Jag har också julklappar jag vill skänka bort i Gävle, nu börjar det brinna i knutarna eftersom det är julafton om 2 dagar, men är det nån som lite snabbt kan ge ett tips på vart man kan skänka dem till så hojta till!

  • Duefigli
    Noxigen skrev 2011-12-22 08:57:17 följande:
    Svenska kyrkan tar emot.
    Åh, tror ni att det är för sent att lämna in grejer? Vi har rätt mycket saker som jag köpt på mig vid tillfällen (ni vet "bra att ha-presenter när barnen ska på kalas") som jag utan att tveka skulle kunna slå in och ge bort till de som behöver det. 
  • Noxigen
    Duefigli skrev 2011-12-22 09:28:38 följande:
    Åh, tror ni att det är för sent att lämna in grejer? Vi har rätt mycket saker som jag köpt på mig vid tillfällen (ni vet "bra att ha-presenter när barnen ska på kalas") som jag utan att tveka skulle kunna slå in och ge bort till de som behöver det. 
    Nix, dom brukar ha nått på julafton som man kan gå på om man inget själv har.
     
    Lite sex, lite naket @- noxigen.blogspot.com/
  • toffsypoffsy

    Har försökt ringa till kyrkan med dom är väldigt svår att få tag på.. :P Känns tokigt att behöva jaga folk för att få skänka julklappar >.<

  • toffsypoffsy

    Jag ska fortsätta ringa under dagen iaf, pratade nyss med en snäll växeltjej som försökt koppla till olika personer. Ringde nummer: 026-17 04 00.

  • Noxigen
    toffsypoffsy skrev 2011-12-22 09:40:55 följande:
    Jag ska fortsätta ringa under dagen iaf, pratade nyss med en snäll växeltjej som försökt koppla till olika personer. Ringde nummer: 026-17 04 00.
    diakonen brukar det vara som har hand om det om nu det hjälper.
    Lite sex, lite naket @- noxigen.blogspot.com/
  • Duefigli

    Svenska kyrkan i min stad har ingen insamling och var inte direkt öppna för att på annat sätt ta emot dem heller. Trist

    Får kolla frälsningsarmén. 

  • toffsypoffsy

    Enligt förvaltningschefen på Svenska Kyran så "ombesörjer de inte detta", så det vart en tvärt nej om att få skänka till dem. (?!)


    Diakonen svarar dessutom inte så Svenska Kyrkan gick härmed miste om några riktigt fina julklappar.

    Får jaga vidare efter nåt annat ställe som behöver julklappar. :)

  • Duefigli

    Frälsningsarmén här i stan hade avslutat sina julklappsutdelningar igår, men de är tacksamma för nya gåvor nästa år.

    Sent ska man vakna...

    Några andra tips? Kollade igenom sakerna och skulle lätt få ihop tio klappar för barn mellan 1-5 år. 

  • toffsypoffsy

    Jo... För min del så har tanken funnits en längre tid men visste inte vilka klappar som "blev över" i år därav det sena intitiativet.
    Men om det ploppar upp nåt ställe som behöver julklappar så får vi uppdatera varandra :)

  • SeTa

    Har ni några frikyrkor i era städer? De brukar glatt ta emot, även om man är sent ute. Kanske hinner det inte bli klappar i år, men många frikyrkor skickar iväg till barnhem osv och då behövs ju vanliga presenter också!

Svar på tråden Skänka Julklappar