Att leva i ett psykiskt påfrestande förhållande
Behöver skriva av mig lite........men även komma i kontakt med andra som befinner sig i samma situation.
Bråk???..aldrig kul??..Gamla minnen väcktes till liv???minnen som man inte vill kännas vid??..vill inte hamna där igen????.vet inte hur jag ska tänka?..vet inte vad jag ska göra???? Jag har länge levt i en ond cirkel ??.trodde jag kommit ur den men igår hände något som fick mig att tveka??det har varit bra ??..lovar???.men skitet som man släpar med sig i bagget är inte bra???..igår kom det fram lite och ????.?deja vu?????..
Om en person en gång tappat respekten för dig????och släppt alla gränser??.tror Du att detta kan bli ogjort?? Kan inte tänka klart ?????.det gör ont???kan inte andas?..
Att leva med någon som inte tycker om ens innersta?.. ens kärna det som man är född till??.. och gör allt för att påverka?..och ändra den???.är det kärlek?
Om ja??.varför mår man dåligt när detta sker?
Jag känner mig elak för att jag inte är den han vill att jag ska vara???..sjukt???som om jag av ren elakhet vägrar vara en annan person???en person som han vill att jag ska vara????.jag är elak och TRÖG i dubbelbemärkelse *suck*
Han är en bra kille på alla sätt och vis MEN han har vissa krav på mig som jag inte kan uppfylla???känner mig som den trögaste äckligaste varelsen på jorden??..noll självförtroende???.men det är ändå ?bra? mellan oss nu?..de senaste 2 åren har det varit BRA??..men igår blev jag tveksam.
FÖRR befann jag mig i ett helvetiskt tillstånd till följd av vår relation.
Ja där har jag varit och på ett sätt är jag kanske fortfarande där???.jag är vilsen och förvirrad när det gäller vårt förhållande???om jag observerar vissa saker utifrån ?som tredje person? då ser jag felen men när jag är i det då tänker jag annorlunda och handlar/beter mig fel???.eller kanske inte fel men jag mår dåligt ähhhh fan fan
Han säger till mig --- ?Du måste bli mer???då måste offra???du måste göra???.Du måste tänka???Du måste?????
Massa omöjliga måsten????.och om jag inte vet HUR då är jag TRÖG??.alltid trög och elak???. Att bli anklagad för saker och ting att få höra saker som gör ont då vill man gärna försvara sig???.men det tål han inte han vill att jag ska vara tyst och ta emot??.hatar när han gör så.
Han ska alltid ha 100% övertag, styra och ställa bestämma *suck* och när det händer något då är det alltid mitt fel oavsett vad som sker??????.ska ge ett exempel på detta ?---------->
?Det är MITT fel att han kallar mig fitta, hora och andra förnedrande ord??.Det är MITT fel att han har slagit mig? När jag inte ger honom det han vill ha på ett mentalt och fysiskt plan DÅ gör jag honom illa??.jag är trög och ignorant som inte kämpar, som inte offrar som inte ger??det är MITT fel både för att jag ej gav honom det han ville och för att han slår och förnedrar??.mitt fel för att JAG provocerar fram detta genom min tröghet genom mitt ignoranta beteende??genom att jag sårar honom???.
Jag kan se det ur hans perspektiv???det är nyttigt att kunna göra det???. MEN det kan bli farligt????farligt för jag hör mig gång på gång be om förlåtelse för att han gjort mig illa??..be om förlåtelse för att jag är den jag är ???..be om förlåtelse för att jag inte är den han vill att jag ska vara??.be om förlåtelse för att jag sårat honom utan att veta hur och när.
Jag känner kylan från hans sida och ser sorgen i hans ögon???då fylls jag av skuld??..av skam???av ångest????Paniken växer inombords?hjälp vad ska jag göra??.tål inte kylan från honom??..vill få han glad och varm igen MEN vad jag än gör och säger så blir det bara värre??.han hotar om att lämna mig?.att slå och förnedra mig eller att leva ett pissigt kallt förhållande med mig och ha andra vid sidan av.
Vad ska jag göra sååå förvirrad??..en del av mig VILL att han ska slå mig för då har jag en STARK anledning att lämna honom??.MEN??.jag vet att detta inte kommer att hända???att jag lämnar honom alltså. Om han slår kommer jag att säga förlåt till honom IGEN.
Lever i en ond cirkel ser inga utvägar????.kommer aldrig att lämna honom??..kommer att vara vid hans sida tills döden skiljer oss åt.
Orkar inte må dåligt??..vill inte leva i denna onda cirkel vill ha det bra???.eller i alla fall bättre.
Ni som lever i liknade förhållanden hur gör ni???..alla tips och råd är välkomna.
*Ledsen*