Är det rätt av förskolepersonalen at kasta snö i barnens ansikten om de inte lyssnar på dem??
Igår när jag hämtade på förskolan berättade en barnskötare att min 4-åring inte hade lyssnat på henne och slutat kasta snö. Då kastade hon snö i hans ansikte för att han skulle få känna hur det kändes. Efter det slutade min lilla son att kasta snö, han ville gå in istället men det fick han inte. Bara för att han lyder efteråt så är det inte en bra metod sa jag, men hon tyckte att det var bra eftersom han slutat...
Jag blev arg och ledsen, man gör INTE så mot ett litet barn, även om den inte gör som hon säger, det finns bättre konsekvenser! Jag jämförde det med att slå tillbaka och barnet slår eller bita tillbaka på bitbarn men hon tyckte inte alls att man kunde göra den jämförelsen.
Sen pratade jag med fsk-läraren på sonens avdelning som sa att han absolut inte försvarade hennes beteende utan tyckte att det var helt fel och uppmanade mig att prata med deras chef. Jag ringde henne och hon sa oxå att det inte fick förekomma och att hon skulle ta upp det med henne och prata om såna här situationer på APT.
Jag är så arg på fsk, det har hänt liknande saker förut, ett straff han fick för att han sprang iväg på promenad var att alla barn fick kex men inte min son, då va han bara 3 år! hans avdelning är bra, men den här personen jobbar på en annan avdelning.
Min son blev ledsen när vi pratade om vad som hänt, först ville han inte berätta vem som kastat snö i hans ansikte och prata om det, men när jag sa att vuxna inte fick göra så berättade han och tyckte att det var konstigt att vuxna fick kasta snö på barn men ingen annan får kasat snö!