• smulan9

PCOare mot +

Hej!
    Har precis avslutat min 2:a pergotime kur o hoppas nu att allt ska gå bra...
    Försöker tänka på hur mycket jag stoppar i mig o på att gå ut o gå....
    Är sakta sakta på väg neråt nu....
    Har undrat så efter min förra graviditet varför jag inte går ner i vikt....har ätit enligt GI i ca 2 års tid till o från....
    Gått ner 5-7 kg o så efter ett tag upp typ 13....
    SUCK.....men svaret kom ju nu i november då jag fick diagnosen PCOS...
    O det känns skönt o veta o stressen över vikten har nu lagt sig...
    Nu kommer alla andra frågor...
    Hade jag det innan?
    Så det är därför jag har så mycke hår ÖVERALLT!?
    Kommer vi kunna få ett barn till?
    Måste jag gå ner många kg för i denna takten tar det tid o det sägs ju att det är det mest effektiva....
    Är det verkligen bra att behöva äta hormoner alltid?
    Vilket är bäst P-Piller lr Diabetes medicinen? efter man fått nr 2!
    Det snurrar bara runt i huvudet nu...
    Tänkte att vi kanske kan ha denna som en liten diskution o pepp tråd...

Hoppas ni vill följa med mig mot ett + o ett stressfriare liv

• Svar på tråden PCOare mot +
  • jessipessi

hej.. jag har osså pco fick beskedet innan jag skaffade första barnet,tycker det e lättare nu med 2:a barn planeringen för nu vet min läkare vad som ska göras,sist tog det 3år att komma på vad jag skulle göra.
    nu ter jag pergotime 3 tabletter o har antagligen ÄL nu i dagarna för har ej kännt såhär innan sån molnande värk o flytningar..

jag åt både ppiller o diabetes medicin innan jag skaffade första barnet.så jag vet inte riktigt vilket som e bäst...

• smulan9
    jessipessi skrev 2009-12-18 23:20:19 följande:
    hej.. jag har osså pco fick beskedet innan jag skaffade första barnet,tycker det e lättare nu med 2:a barn planeringen för nu vet min läkare vad som ska göras,sist tog det 3år att komma på vad jag skulle göra. nu ter jag pergotime 3 tabletter o har antagligen ÄL nu i dagarna för har ej kännt såhär innan sån molnande värk o flytningar.. jag åt både ppiller o diabetes medicin innan jag skaffade första barnet.så jag vet inte riktigt vilket som e bäst...
    Oj 3 tabletter jag äter bara 1....
    Hur har det gått??

PUFFAR oxå på fler.....
Svar på tråden PCOare mot +