• Anonym

Hur farligt är kroppspuder????

Snälla bespara mig detta med hur dålig förälder jag är, tro mig jag mår nog dåligt över att pudret öht fanns i närheten!!!!!
    Dottern (9 månader) lyckades få tag i kroppspudret idag när hon låg på skötbordet. jag hann inte se, klippte hennes tånaglar...
    Hon lyckades dock få upp locket och spillde ut puder på magen och hade även fått lite lite lite i munnen.
    Är det farligt??? Ska jag ringa akuten?
    Står ju att man ska hålla det borta från barnets näsa och mun, men inget om vad man ska göra om det händer!
    Hon är precis som vanligt, hostar lite, men det gjorde hon även innan eftersom hon är förkyld

• Svar på tråden Hur farligt är kroppspuder????
  • The Black Lady

Ring och rådfråga din vårdcentral... det farliga är om hon drar ned mycket i lungorna...

• Anonym
    The Black Lady skrev 2009-12-18 12:25:51 följande:
    Ring och rådfråga din vårdcentral... det farliga är om hon drar ned mycket i lungorna...
    Ok. Hur ska jag veta om hon gjort det?
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-12-18 12:27:53 följande:
    Ok. Hur ska jag veta om hon gjort det?
    Det kan du inte vet..
  • Anonym

Vårdcentralen ringer upp kl 15.35 i eftermiddag...

• Astrosmurfan

Läste på lappen från giftinformationcentralen, där står:
    Talk, Ofarlig att förtära,
    Inandning kan vara farligt.
    Till sjukhus vid kraftig hosta

Är du osäker, så ring Giftinformationen.

• Anonym
    Astrosmurfan skrev 2009-12-18 12:35:19 följande:
    Läste på lappen från giftinformationcentralen, där står: Talk, Ofarlig att förtära, Inandning kan vara farligt. Till sjukhus vid kraftig hosta Är du osäker, så ring Giftinformationen.
    Kraftig hosta har hon inte alls. Hon hostar till nån gång bara, inte ens var femte minut och då är det samma typ av hosta och lika ofta som hon hostat hela dagen och gårdagen (antagligen förkylningshosta då?).
    Hon fick dricka vatten efteråt och hon verkar inte irriterad i hals eller luftvägar. Tror jag avvaktar och väntar till vårdcentralen ringer upp i eftermiddag.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-12-18 12:53:53 följande:
    Kraftig hosta har hon inte alls. Hon hostar till nån gång bara, inte ens var femte minut och då är det samma typ av hosta och lika ofta som hon hostat hela dagen och gårdagen (antagligen förkylningshosta då?). Hon fick dricka vatten efteråt och hon verkar inte irriterad i hals eller luftvägar. Tror jag avvaktar och väntar till vårdcentralen ringer upp i eftermiddag.
    Hur gick det?
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-12-19 16:53:00 följande:
    Hur gick det?
    VC ringde upp kring 15-tiden igår. Jag förklarade läget och dom trodde inte det var nån fara i och med att hon var som vanligt och inte verkade hostig eller irriterad/besvärad i svalg elere luftvägar. I så fall borde hon ha hostat mkt och sedan jag skrev senaste inlägget hostade hon inte alls förräns på kvällen och sen har hon bara hostat nån gång, precis som hon gjorde innan pga förklningen. Och hon är lika pigg och alert som vanligt (just nu lite FÖR pigg, vaken och vill inta alls sova... sova är tråkigt... att vara uppe och leka och busa nu när mamma och pappa vill sova är inte alls roligt) {#lang_emotions_tongue_out}
  • Anonym

Vad skönt!!!

Men varför använder du kroppspuder? BM sa till oss på bb att det är ohygieniskt om man pudrar baken. Det samlas mycket bakterier under dagen där bak tillsammans med pudret .

Men att smörja med en fet-salva var mycket bättre. Bara ett tips.

Svar på tråden Hur farligt är kroppspuder????