• Anonym (förvirrad)

skillnaden mellan KK och relation??

Bara undrar. Vad är skillnaden mellan en kk och en relation? Nu bortser jag från det där med kärlek då. (Vad är kärlek?) Om man tycker om någon mycket, tänker på den varje dag, ofta, trivs i den personens sällskap, tänder på den, har bra sex, ses någon gång ibland kanske en gång i veckan eller så, lever som singel resten av tiden(fast är trogen, har ingen annan)? Är man kk då eller har en relation?

Vet inte om någon förstår frågan. Men jag är nöjd med att leva singel, men hade väl en förhoppning om att dela mer än bara bädd och vara lite allmänt vänner via telefon resten av tiden. Hade väl en dröm, om att man planerar för saker tillsammans, att man ställer upp på varandra då och då; när man har tid och ork, och den andra kanske har det tungt. Men om människan man är, mest planerar sitt eget liv, och verkar fullt nöjd med att bara prata på telefon, ses en gång i veckan, och thats it.. jag förstår inte skillnaden mellan detta och en kk-relation då. Bortsett från troheten då.

Nån som har några tankar? Är en relation och kärlek samma sak? Var går gränsen mellan kk och relation för er?

(För mig känns relationen jag har, mer som en kk-relation; utan allvar. Jag räknar inte med att bli "omhändertagen", men börjar tappa glöden av att se människan planerar sitt liv totalt utan att planera i mig; om h*n vill ses, så är det när det blir liksom "tid över". När h*n har lust. H*n vill att jag ska göra samma sak; undrade om jag ville att vi skulle ses när vi INTE har lust.. nä, klart jag inte vill. Och här ungefär har vår kommunikation kört fast.)

• Svar på tråden skillnaden mellan KK och relation??
  • sensuellaisabella

Tja, så länge du kommer om han visslar, så har han ju gjort det bekvämt för sig. Våga ställa krav eller åtminstone kom med önskemål! Som det är nu blir det ju varken hackat eller malet.

• Anonym

Anonym (förvirrad) skrev 2009-12-18 13:14:16 följande:

Bara undrar. Vad är skillnaden mellan en kk och en relation? Nu bortser jag från det där med kärlek då. (Vad är kärlek?) Om man tycker om någon mycket, tänker på den varje dag, ofta, trivs i den personens sällskap, tänder på den, har bra sex, ses någon gång ibland kanske en gång i veckan eller så, lever som singel resten av tiden(fast är trogen, har ingen annan)? Är man kk då eller har en relation? Vet inte om någon förstår frågan. Men jag är nöjd med att leva singel, men hade väl en förhoppning om att dela mer än bara bädd och vara lite allmänt vänner via telefon resten av tiden. Hade väl en dröm, om att man planerar för saker tillsammans, att man ställer upp på varandra då och då; när man har tid och ork, och den andra kanske har det tungt. Men om människan man är, mest planerar sitt eget liv, och verkar fullt nöjd med att bara prata på telefon, ses en gång i veckan, och thats it.. jag förstår inte skillnaden mellan detta och en kk-relation då. Bortsett från troheten då. Nån som har några tankar? Är en relation och kärlek samma sak? Var går gränsen mellan kk och relation för er? (För mig känns relationen jag har, mer som en kk-relation; utan allvar. Jag räknar inte med att bli "omhändertagen", men börjar tappa glöden av att se människan planerar sitt liv totalt utan att planera i mig; om h*n vill ses, så är det när det blir liksom "tid över". När h*n har lust. H*n vill att jag ska göra samma sak; undrade om jag ville att vi skulle ses när vi INTE har lust.. nä, klart jag inte vill. Och här ungefär har vår kommunikation kört fast.)
    Låter lite som särbo tycker jag. En kk för mig är en person man träffar och har sex med och i princip enbart sex. Nu finns det väl de som har vänskapsrelationer med personer och även har sex men en renodlad kk är bara till för sänglekar i mina ögon :)
  • Anonym

Håller med. Jag har en kk, eller kanske är det så att hon har mig som kk... vi har ialla fall varandra :)
    när hon vill att vi ska träffas så sms'r hon bara ett frågetecken och funkar det så svarar jag med ett utropstecken, vi hamnar så gott som alltid i sängen direkt när vi ses, ibland hinner vi inte ens till sängen... sen efter första omgången så tar vi det lugnare och pratar och myser lite

• Anonym

Himla bra fråga TS!

Jag hade en kk ett tag, vi funkade fint i sängen men för övrigt hade jag ingen större lust att umgås. Det ville han och när jag då förklarade att jag "bara" ville vara kk så sa han att det ena k:et ju faktiskt står för "kompis" och att man kan soffhänga och glo på film, gå på bio, gå ut och äta, åka på semester osv med sina kompisar.

Fast när jag frågade honom om det betydde att han ville ha ett förhållande med mig nekade han bestämt och kunde inte alls förklara vad skillnaden var.

Vår "gräns" var väl den att vi lovade varandra att inte ha nån mer vid sidan om, men inte ha lovat mer än så - då var det enligt honom ett kk-förhållande.

Om DU känner att du vill ha nåt mer eller nåt annat av din kk tycker jag att du ska säga det, det är alltid det bästa att kunna berätta hur man vill ha det, väldigt få av oss människor är tankeläsare vettu!

• Anonym (lovegirl)

jag ser en kk relation som när man endast ses ibland och har sex ihop. man e inte ute efter mer än själva sexet då. men jag hade iof en gammal killkompis som en KK och då hade vi innan bestämt att vi bara hade sex utan djupare känslor.. samtidigt som vi även umgicks som vänner i mellan det. Och vi hade kommit överens om att om nån av oss skulle utveckla känslor mer än bara sexuellt så skulle vi sluta ha sex. detta funkade utmärkt, då man hade sjukt bra sex och ingen av oss ville sluta med det, så blev det inga djupare känslor.

• Anonym (lilla jag)

Det var en mycket bra fråga! Och inte alls lätt att svara på...

Men jag tänker så här... I en relation ingår den andra personen i mitt liv även när vi inte träffas. I en KK-relation ingår personen bara i mitt liv när vi träffas.

I en KK-relation gör man ju inte slut när man inte vill träffas längre, men det gör man ju i en relation.

Har man ett KK berättar man det bara för några få eller ingen, en relation berättar man ju för det mesta för alla.

• hallencreutz89

Skillnaden ar val att i en relation sa planerar man en gemensam framtid, eller bada har iallafall planer pa att fortsatta vara ihop sa lange man kan. En kk relation ar mer en tillfallighet tills den ene parten traffar nagon eller tills man trottnar, det ar alltsa inte bindande

• MILLA40

Är man KK så knullar man bara;)
    I en relation har man annat gemensamt också:)

• Anonym

En kk visar man inte upp för föräldrarna.
    En kk går man inte på parmiddag med.
    En kk planerar man inte en framtid ihop med.
    En kk har man inte några förpliktelser gentemot (varken sexuella eller andra) .
    En kk träffar man oftast mycket mer sällan än en partner.

Ibland kan en kk-relation övergå till ett förhållande, detta sker oftast stegvis och i mitten av denna utveckling kan man vara osäker på vad man egentligen är, då kan det vara bra att fundera på kring hur man känner och vad man vill.

• Anonym

Ja vill också ha en KK
    God jul

• världens bästa mamma
    Anonym skrev 2009-12-24 23:56:43 följande:
    En kk visar man inte upp för föräldrarna.En kk går man inte på parmiddag med.En kk planerar man inte en framtid ihop med.En kk har man inte några förpliktelser gentemot (varken sexuella eller andra) .En kk träffar man oftast mycket mer sällan än en partner.Ibland kan en kk-relation övergå till ett förhållande, detta sker oftast stegvis och i mitten av denna utveckling kan man vara osäker på vad man egentligen är, då kan det vara bra att fundera på kring hur man känner och vad man vill.
    Precis men inte det första. Hade en i 10 år så fort man var singel sågs vi. Vi är bar vänner fortfarande. men nu är vi båda gifta. :)
Svar på tråden skillnaden mellan KK och relation??