• paola

spjälsängsskydd,hur tusan gör jag?

har idag köpt ett spjälsängsskydd till spjälsängen,det e lite högre än dem vanliga,tyckte det såg mysigare ut på nåt sätt,men nu när jag ska sätta det i sängen blir de ju knas, ska man lägga den ovanför madrassen?el ska man lägga skyddet först o madrassen sen?

blir ju svårt när man ska bädd om i sängen om madrassen ska på efteråt, men om den ska på först så kommer ju skyddet så jäkla högt upp???

nån som fattar el?knappt så jag gör de.

o vart ska man knyta? uppe el?de passar ju inte? jag känner mig lite trög nu ärligt talat

• Svar på tråden spjälsängsskydd,hur tusan gör jag?
  • AannaH

Vi knöt våra både upp o ner.. så hade vi skyddet först o sen "tryckte" vi ner madrassen. Men vi hade ju i o för sig inget högt...

Robin -97 Nemo -05 BF-100215
  • Lilly mama

Vi tryckte ner vårt i botten, alltså låg det mellan madrassen och sängen. Annars var jag rädd att det skulle fläka ut sig och lägga sig över bebisen. Men visst blir det lite meckigt om man måste bädda om ofta.

• paola

då gör jag me så... men vet inte om de var så bra ide me de här extra höga...
    plus att knytband finns bara på ena sidan,antingen uppe el nere,antar att de ska vara uppe,men de passar ju inte med pinnarna???dem ligger typ mellan pinnarna?

jag som blev så glad över mitt fina spjälsängsskydd,som kostade skjortan dessutom :(

• KramKalas

jag köpte mitt själskydd på ikea o där är det ju som vanligt beskrivning med. Där stod det att man ska sätta fast spjälskyddet först och att överlappningen (skarven) ska vara på långsidan. Sedan ska man trycka ner madrassen.

• paola

aha ok,jag hade det på kort sidan...
    ska de överlappas? jag trodde det skulle sluta kant i kant...hmmm
    kanske därför det inte passar,ska upp o göra ett nytt försök :)

KramKalas skrev 2009-12-18 17:16:51 följande:
    jag köpte mitt själskydd på ikea o där är det ju som vanligt beskrivning med. Där stod det att man ska sätta fast spjälskyddet först och att överlappningen (skarven) ska vara på långsidan. Sedan ska man trycka ner madrassen.
  • paola

hmmm lite bättre blev det ju,men känns som de e för stort på nå vis,ser inte mysigt ut som jag föreställt mig... vet i fan vad jag gör för fel..

• snö 81

Tanken är väl att det ska överlappas för att barnet inte ska kunna få in en fot i skarven.
    Jag har dock satt min överlappning i fotänden.

• paola

men när ni överlappar...hur gör ni då? för den delen som e mot bebisen trillar ju ner??

• paola

vad tycker ni om detta? kostar mindre än hälften än de jag köpt idag o ser fint ut,men de e ju bara halva sängen som har skydd...funkar det?

Svar på tråden spjälsängsskydd,hur tusan gör jag?