• Anonym (Nagelbitaren)

Nu banne mig måste jag sluta bita på naglarna- någon som hänger på?

Har bitit på naglarna i stort sett hela mitt liv och nu måste jag få stopp på detta. Har haft uppehåll ett par gånger och älskat att ha naglar att måla osv men har alltid fått återfall efter ett tag.

Någon annan som vill hänga på resan att sluta bita och riva på naglarna? Jag behöver någon eller några som kan peppa!

• Svar på tråden Nu banne mig måste jag sluta bita på naglarna- någon som hänger på?
  • Anonym (även jag)

Hänger på! Nu jäklar! Några tips?

• Anonym (går av)

jag vill också sluta!

Såfort ja ser att dom blir lite lite längre så sitter jag och leker med dom så dom går av=/

• Anonym (ex bitare)

Ett tips från en ex-nagelbitare: börja äta multivitaminer samt kalsiumtilskott. Det gör att naglarna blir friskare, hårdare och håller bättre, vilket i sin tur gör att de är lättare att sköta och svårare att bita av.

Se sedan till att alltid ha med en nagelfil, vart ni än går, så om nageln går av så filar ni genast ner de vassa kanterna så ni inte blir frestade att bita ner dem istället. För börjar man bita på en nagel, har man snart bitit ner alla...

Det är jättesvårt, men det går. Jag har inte bitit på naglarna på ca 6 månader och de är nu jättefina!

Lycka till!

• Anonym (Nagelbitaren)

Hej gänget!

Kul att några hänger på!

Inga tips än så länge men tipset om att alltid ha en nagelfil verkar ju bra. Problemet är att mitt nagelbitande är nästintill tvångsmässigt....

• Anonym (Nagelbitaren)

Alltså jag menade att jag själv inte har några tips i dagsläget.

• pilliss

Jag var likadan förut.
    Bet så långt ner att det blödde och gjorde ont.
    Men jag lyckades sluta.

Lycka till...

elbi.blogg.se uppdat. 30/10-09
  • Sophisticated

Här e en till ex-bitare..
    Jag säger som den andra ex-bitaren - NAGELFILEN blev min räddning!!
    Så fort naglarna blivit lite längre, började jag fixa till dem med nagellack och hela baletten.. De är jättefina nu! Märkte också att det inte var lika frestande att bita när naglarna var jämna och lite längre.. Lycka till!

• Anonym (även jag)

sitter här och småbiter men ok, nu ska här slutas. Mina naglar är aldrig helt nedbitna men jag lyckas sällan få ut dem över fingerspetsen...Har haft långa naglar någon gång och det är såå fint! Ett tips från mig är att smörja nagelbanden samt droppa olja under naglarna så att den vita delen av nageln kommer längre ut. En riktig manikyr lite då och då är också att rekommendera.

• Anonym (hon som skäms)

Här är en till som bitit på naglarna hela mitt liv!
    Jag har provat apotekets "stopp och väx" men den fungerar bara korta stunder, till sist biter jag ändå, trots den bittra smaken i munnen...
    Ibland kan jag hålla mig undan om jag har nagellack på, men det gäller också enbart korta perioder, kanske några dagar.

Jag har märkt att det hjälper otroligt mycket att ha en nagefil till hands, men den är ju inte med överallt dessvärre..
    Själv biter jag i brist på annat att göra. Som nu, framför datorn (när jag hittade denn tråd, ironiskt va?) och på jobbet, då jag sitter stilla en hel del av tiden...

Tar också gärna emot tips o ideer, för nu är jag trött på att skämmas över mina naglar, eller bristen på dem.....

• Anonym (Nagelbitaren)

Ok gänget!

idag kör vi! Vad sägs om att ha en helt bitfri dag idag? Lika bra att köra igång ordentligt så får vi se hur det går. Dessutom kan vi sen diskutera vad som är svårt och jobbigt och ge tips och idéer från varandra utifrån hur det går idag.

Varje gång handen går till munnen eller att man börjar riva så gäller det nog att bli medveten, bryta handlingen och skaffa en ersättningshandling, typ nagelfil, kräm osv...

Eller vad tror ni?

• Anonym (vill också sluta)

JAAAAAAAAAAAA! Jag är med på den bitfria dagen!

Mina föräldrar sa att jag började bita naglarna när vi flyttade utomlands när jag var liten. Jag kommer inte ihåg att det var traumatiskt på något sätt, men det satte visst spår så att jag fortsatte att bita.

Jag hatar hur mina naglar ser ut. Kan sluta korta perioder men oftast är det en liten flis eller ojämnhet som gör att jag "rättar till" det med ett litet bett eller lite pill med fingrarna. Och då följer snart alla andra naglar med. Så nagelfil låter som en utmärkt idé.  

När jag gifte mig fixade jag till naglarna med hjälp av lösnaglar som limmades på -det såg helt äkta ut.  Älskade att visa upp mina händer då. Så vill jag ha det med mina egna naglar!!! (Det kostade 2000:- att fixa... )

Lycka till idag! DONT'T BITE

• Anonym (Nagelbitaren)

Jag har haft perioder genom åren när jag haft långa naglar av mig själv men det har alltid slutat med samma som du beskriver "vill också sluta". En liten flisa som jag biter av och sen är det kört...Mina naglar blir också så sköra- kanske man skulle börja med kalcium som någon skrev tidigare i tråden...

Har redan varit på väg att riva på mina naglar idag men hejdade mig och hämtade lite kräm istället. Jag är ju sån att jag aldrig biter på mina naglar när jag är utanför hemmet. Det beror på att jag inte tycker om att ha skitiga händer i munnen. Först när jag kommit hem och tvättat händerna så börjas det....Låter ju hur sjukt som helst när man tänker på det. Så var det ju dock inte när jag var yngre- då bet jag och rev konstant. Idag blir det mest framför tv:n. River ner nagelbanden ofta också och det gör ju så in i hel....e ont!

Nej fy! Nu är det nog!

Kämpa på idag så hörs vi lite senare!

• Anonym (även jag)

hur går det tjejer? går rätt bra för mig . Nyårslöftet är iaf bestämt :)

• Majuni

Har varit en riktig nagelbitare, nu går jag och får dem fixade var fjärde vecka, bygger upp dem och har fransk manikyr. Dyrt men snyggt och beroendet av bitande har försvunnit

Svar på tråden Nu banne mig måste jag sluta bita på naglarna- någon som hänger på?