• Winglur

Skaffa drulle i efterhand?

A jag sket i att teckna drulle försäkring när jag köpte min mobil för ca 6 månader sen.
    Jag känner på mig att den snart kommer gå sönder, jag är inte sådär jätte rädd om den, och har en liten dotter som lyckas få tag i den titt som tätt...
    Jag undrar om det går att teckna drulle försäkring så här långt i efterhand?
    Och i så fall vart?

Jag såg att vi har drulle på hemförsäkringen,
    men självrisken ligger på 1500 och när varan är 6 månader gammal sjunker värdet med 30% per år. Det känns väl sådär?!

• Svar på tråden Skaffa drulle i efterhand?
  • EJai

Naj teckning av försäkring på telefonen skall ske innan 14dgr.

• Winglur
    våren1987 skrev 2009-12-18 23:52:33 följande:
    Naj teckning av försäkring på telefonen skall ske innan 14dgr.
    Fan också...
  • Ulf Harrys Farsa

Som att skaffa viltförsäkring till bilen dagen efter krock med älg = försäkringsbedrägeri ;)

• Winglur

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-12-20 16:56:57 följande:

Som att skaffa viltförsäkring till bilen dagen efter krock med älg = försäkringsbedrägeri ;)
    Ja jo, men telefonen är ju inte trasig än. :P
  • Ulf Harrys Farsa
    Winglur skrev 2009-12-20 17:56:44 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-12-20 16:56:57 följande: Ja jo, men telefonen är ju inte trasig än. :P
    är det riktigt säkert ;)

Näedå ring ditt försäkringsbolag och fråga hur du kan göra
  • Winglur

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-12-20 22:39:54 följande:

är det riktigt säkert ;) Näedå ring ditt försäkringsbolag och fråga hur du kan göra
    Haha ja då. :)

Ok, men iom att jag har drulle på hemförsäkringen, så täcker den om mobilen går sönder? Även om det inte är sådär skit bra ersättning... :/
    Äsch, jag får helt enkelt ringa och fråga.
    Och vara extra försiktig med telefonen från och med nu. :P
  • lia76

har du drulle på hemförsäkringen så gäller dne mobilen
    All ls egendom man har i hemmet som kan bli förstörd på ett eller annat vis ingår i drulleförsäkringen man har på hemförsäkringen.
    Jag skaffade min för några månader sedan och den täcker allt fast det var några år sedan jag köpte mina prylar.
    Visst, en självrisk på 1500kr och sen får man gå efter värdeminskning också.
    Så ibland är det billigare att köpa en ny mobil än att ta på försäkringen, om man ändå kan få en likvärdig mobil för mindre än 1500kr.

En vanlig försäkring till mobilen måste man teckna någon vecka efter att man köpt den.
    Men drulle spelar det ingen roll NÄR du köpte grejerna.

Många täcknar försäkringar via elgiganten (exempelvis) ifall kanske blixten slår ner och förstör ens TV.
    Och så sitter man dr och har en sådan försäkring genom hemförsäkringen, fast man inte ens visste om det, och som täcker precis samma grejer.

Svar på tråden Skaffa drulle i efterhand?