• Jeanette69

    Från PILFar till MILFar, del 11

    Här samlas alla de bästa mammorna från Göteborgsområdet som känner varandra sedan tidigare och under våren 2007 gick från pilf:ar till milf:ar!

    Vi pratar gärna och mycket och är inte rädda för att dela med oss av allsköns tips och råd eller att ställa alla dumma frågor man alltid undrat över, var skulle man annars få reda på facit?

    Välkomna godingar till världens bästa tråd, nu i version 11.0 - bättre än någonsin!

    Vår listtråd: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m49208976.html


    Världens Bästa Isabelle
  • Svar på tråden Från PILFar till MILFar, del 11
  • Jeanette69

    Usch, nu har hon feber också så jag kollar lite på nätet om vad göra. 39,7 i örat så hon är brännhet verkligen.


    Världens Bästa Isabelle
  • idipp

    Lise; jättekram till dig! {#lang_emotions_heart}
    Jeanette; hu vilken hög feber. {#lang_emotions_undecided} Har ni fått sova nått inatt?
    Ulrika; vi är hemma på julafton & åker till skåne på juldagen. Blir borta en vecka.

    Jobbar helgen. Var -11 när jag åkte hemifrån imorse. Det är ingen värme det precis.. Himla synd att det inte fick komma lite mer snö innan.

    Tack för den nya tråden Jeanette! {#lang_emotions_sunny}


    ~ Stina ~
  • idipp

    Ingen action här ikväll. Julmyser alla? {#lang_emotions_tomte}

    Stina & jag är home alone. Niklas är & äter hummer. {#lang_emotions_tongue_out} Vi slappar mest. Slår in lite paket.

    Jeanette; hur är det med stackars I nu?


    ~ Stina ~
  • Jeanette69
    Ida: gott med mys och paketinslagning! Var är Niklas och äter hummer någonstans?
    Hennes feber har gått ner lite och hon är piggare. Har fått behålla all mat idag.

    Jag fick äntligen duschat idag och var iväg till ICA på Allum förut. My god, va' mycket folk det var där. BR Leksaker har samma stora bagar som IKEA har som folk bär omkring leksaker i. Hysteri???
    Världens Bästa Isabelle
  • idipp

    Jeanette; gott att höra att det går åt rätt håll med I! Han är i Billdal, det är med fiskekompisen han äter. Å så några killar till men de skulle nog få nöja sig med krabba. Haha, de snåla med de där humrarna.. Kan tro det va mycket folk på Allum..


    ~ Stina ~
  • bubele

    Bra jobbat med tråd Jeanette! Hoppas I kryar på sig snart!

    L är också dålig, 39 gr efter andra sprutan. Hängig och medtagen men piggnade till lite efter Alvedon. Vi s kulle firat lilljul i Thn i morgon, får se hur det blir med det nu....

  • Kaniin

    God kväll!

    Varit hos mamma o pappa hela dagen. De ska till Teneriffa imorgon med min ena bror och hans fästmö.{#lang_emotions_sunny}

    Jag har nu slagit in en massa julklappar. Roligt! Har ff ett par jag måste handla men vet vad det är så det känns skönt. Var en sväng på Allum med S, fick fulparkera i backen bakom men eftersom vi visste vad vi ville ha och hade lite tur så va vi supereffektova och påverkades inte av att det var knökat med folk. Butikerna har preppat väl med mkt personal!

    Bebisen har nog legat med huvudet neråt och sedan passat på att sträcka på sig stora dela av dagen. Det har känts såå trångt! Kan inte äta portioner som innan för det får helt enkelt inte plats.. Är inte det tidigt?! Har ju lääänge kvar!
    Fick filmat idag då Elisia luta huvudet mot magen och sjunger till bebisen! {#lang_emotions_heart}

    Jeanette: Krya på Isabelle!

    Fajga: Läskigt med poliserna. Hoppas L känner sig bra redan imorgon bitti!


    Lycklig mamma till Elisia
  • Jeanette69
    Fajga: hur mår L idag?
    Anniina: samma kaos på Allum idag. Tråkigt att inte kunna äta så mycket som du vill. Jag hade aldrig det problemet med I i magen.

    Har gjort Floda och Allum idag. Fick inte alls köpt alla julklappar för jag tycker verkligen att leksaker är dyra. Ville gett henne en CD-spelare med två microfoner (som vi såg likadan hos Matilda) men den kostar 599 på BR. Det tycker jag är alldeles för mycket. Köpte en Aquadoodle (en matta man målar med vatten på) och den gick på 299. Inte helt billigt det heller.

    När jag kom hem hade Is feber gått upp igen så nu ligger hon på 40 grader. Tycker det är jättejobbigt. Hoppas samtidigt att hon inte börjar kräkas igen...
    Världens Bästa Isabelle
  • Smultrongott

    Såg att vi behöver en ny tråd men jag vet inte hur man gör....

    Lise: En stor stor kram till dig och dina kära!!!

    Jeanette: Hur mår I idag?

    I torsdag kom N hem med ett PS3 så himla bra! Har redan testat det och enkligen kan L titta på sin kära Rorry film. Ska köpa en Byggare Bob film till honom oxå

    Idag vaknade vi upp till -12 och nu lyser solen! Så himla härligt och vackert! Hoppas det håller i sig till över jul åtminstone.

    Nu är N och L och handla. Skönt för just nu tjatar L håll i huvudet på mig . M sover aå jaghar passat på att vika tvätt och damsugit nere.
    Ikväll ska vi på julfest /Knytis hos kompisar i Älvängen. Har varit tradition sedan 5-6 år tillbaka och lika trevligt varje gång. De har olika tema och iår är det landskap. Varje par ska ha med sig en maträtt som representerar deras landskap för oss blev det väldigt enkelt iår då vi ska ta med oss isterband.

    Imorgon ska vi på lilljul hos Niklas syster! Vilket innebär ännu mer god mat !

Svar på tråden Från PILFar till MILFar, del 11