Jagsjälv skrev 2009-12-25 15:56:23 följande:
Jag var på Karpathos för några år sedan. Stranden där var kass. Stenig och svårt att gå i för att bada. Vi åkte buss el taxi just till Amopi för att bada. Den stranden var så härlig. Karpathos stad var fin och trevlig att bo i dock. Vi bode lite i utkanten på ett litet enkelt hotell. Oasis tror jag det hette. Det finns en liten pool där nu tydligen. Det fanns inte när vi bodde där. Men som sagt, det är några år sedan...
Men vi bada och bodde i Amopi, och där va stranden bara stenig, men vattnet var helt blått, så det va stranden det va fel på , inte vattnet.
Gick inte att ligga på bara badlakan... Sen va det lite jobbigt att ta sig til stranden, bara nerför på ditvägen, och sen bara uppför på hemvägen.... de va jobbigt i den värmen...
Sen fanns det absolut ingenting att göra i Amopi på kvällarna, man va lixom tvungen att ta sig därifrån. Nä, antingen får det bli Karpatos stad (o leta upp en bra strand) eller så blir det Naxos igen,
Nackdelen med Naxos är att det är 3 timmars båtresa från Santorini, men det är det nästan värt, bara man kommer till Naxos, hittils bästa grekiska ön jag varit på!!!