• Anonym (Orolig)

Blod från bröstvårtan

Jag har sedan ca ett halvår fått ömma bröst, inte jämt, oftast i samband med mens men inte alltid. De har även kännts spända och bröstvårtorna har kliat väldigt mycket i perioder. Har inte ont på något sätt annars.Jag är 43 år.
    Igår känndes det konstigt igen, jag klämmer på höger bröstvårta och en liten droppe svart/mörkrött blod kommer fram.Jag gör om det några gånger. Även nu på morgonen samma sak.
    Någon som har hört talas om detta ?
    Vad kan det vara ?

• Svar på tråden Blod från bröstvårtan
  • VulgusProfanum
    Anonym (Orolig) skrev 2009-12-19 09:47:03 följande:
    Jag har sedan ca ett halvår fått ömma bröst, inte jämt, oftast i samband med mens men inte alltid. De har även kännts spända och bröstvårtorna har kliat väldigt mycket i perioder. Har inte ont på något sätt annars.Jag är 43 år. Igår känndes det konstigt igen, jag klämmer på höger bröstvårta och en liten droppe svart/mörkrött blod kommer fram.Jag gör om det några gånger. Även nu på morgonen samma sak. Någon som har hört talas om detta ? Vad kan det vara ?
    Det finns flera olika anledningar till att det kan komma blod från bröstvårtan men det ska alltid kontrolleras!

Ofta är det inget farligt men det är viktigt att låta undersöka det eftersom att det kan vara ett tecken på en cancer.

Ring din VC på måndag och be att få en tid och gärna en remiss till mammografi.
    Lev i nuet för det är det enda ögonblick du har.
  • Anonym (Orolig)

Jaha det var precis det svaret jag intye ville ha.
    Så då får det bli ett samtal till doktorn på mån morron.

• VulgusProfanum
    Anonym (Orolig) skrev 2009-12-19 12:19:35 följande:
    Jaha det var precis det svaret jag intye ville ha. Så då får det bli ett samtal till doktorn på mån morron.
    Ja ring och boka tid.
    Men du oroa dig inte allt för mycket. För det finns många anledningar till blod från bröstvårtan och de flesta är totalt ofarliga. Det är ändå viktigt att kontrollera det så att man verkligen utesluter cancer. *kram*
    Lev i nuet för det är det enda ögonblick du har.
Svar på tråden Blod från bröstvårtan