• Bedhead

Knäck i mikro?

Någon som har ett idiotsäkert recept? Vad kan man använda för skål, funkat en i glas?

• Svar på tråden Knäck i mikro?
  • Titrania

Har alltid kört En, en, en. Alltså en dl grädde, en dl socker och en dl sirap. Glasskål funkar om den inte är förr tunn! Då finns risken att den spricker. Kommer ihåg en jul när morsan använde en plastskål... Den segnade ihop inne i micron Men det var när hon var på omgång tre eller nåt sånt, då tröttnade den :p

• Bedhead
    Titrania skrev 2009-12-19 10:02:23 följande:
    Har alltid kört En, en, en. Alltså en dl grädde, en dl socker och en dl sirap. Glasskål funkar om den inte är förr tunn! Då finns risken att den spricker. Kommer ihåg en jul när morsan använde en plastskål... Den segnade ihop inne i micron Men det var när hon var på omgång tre eller nåt sånt, då tröttnade den :p
    Glasskålen är rätt tjock. Vilken sorts skål är bra annars då? Vet du hur länge man ska köra och på vilket effekt? Och sedan är det bara att slänga i mandeln och hälla ut va?
  • Titrania

Eh, hur länge... Det vet jag inte riktigt Det kommer bubbla rejält, så skålen borde vara rätt hög också... Men kör full effekt ett par minuter i stöten? Och gör det klassiska "kulprovet" imellan Och mandeln.. *tänka tänka* den tror jag faktiskt jag har med från start, men det kan man nog göra som man vill

Svar på tråden Knäck i mikro?