Hur känns huvudvärken vid havandeskapsförgiftning ?
Hjälper huvudvärkstabletter emot denna typ av huvudvärk ?
Vilka är de andra symtomen på havandeskapsförgiftning ?
Hjälper huvudvärkstabletter emot denna typ av huvudvärk ?
Vilka är de andra symtomen på havandeskapsförgiftning ?
jag vet inte hur den känns. Men andra symtom är väl högt blodtryck, flimmer för ögonen, protein i urinen... de e iaf va jag fått höra... Ta kontakt med mvc om du är orolig
När jag ringde förlossningen och frågade om min huvudvärk (hade redan högt blodtryck och protein i urinen) sade de att jag skulle ta två alvedon och återkomma om huvudvärken inte gick över. (Mitt blodtryck var inte akuthögt då.)
Jag tycker nog att du ska ringa och fråga så du får svar utifrån dina egna förutsättningar/ omständigheter. Utan all info kan du få svar som kan vara helgalna...
Lycka till och hoppas det inte är nåt allvarligt!
...och den huvudvärk jag hade då var som en tyngd uppe på huvudet, alltså som att huvudet vägde massor och tryckte ner på halsen. Samtidigt var det som ett tryck över pannan.
Men(!!), det var huvudvärk som gick över med Alvedon så jag har ingen aning om det var havandeskapsförgiftningsliknande huvudvärk eller ej. (Tänkte att jag beskriver ändå.)
jag kände mig sjuk.. liksom febrig... dagarna innan..
så jag sov massor för jag trodde ju verkligen att jag höll på att bli sjuk..
var väldigt trött också.. matt liksom..
när jag var in på kontroll hos bm så hade jag hela 160/100 i bt och +3 på urinen..
hon skickade mig direkt till förlossningen och där hade jag samma bt men +4 på urinen!!!
hade haft flimmer för ögonen under helgen (blev igångsatt på tisdagen)..
men jag trodde att det rörde sig om blodtrycksfall.... :/
var rejält svullen pga vätska (ca 21kg vätska hade jag samlat på mig!)..
för mig hjälpte INTE huvudvärkstabletter...
ps: eftersom huvudvärken beror på för högt blodtryck..ds
Jag hade en väldigt svår form av havandeskapsförgiftning.
Mina symptom var skyhögt blodtryck (190/115), protein i urinen (+4), huvudvärk, svullnad i ansikte, armar och ben.
Hade även ögonflimmer som bara blev värre och värre, ungefär som guldregn framför ögonen.
Fick kramper vid slutet av förlossningen.
Typiskt för min huvudvärk var att den kom på natten och jag vaknade av den.
För mig kändes det som migrän from hell. Jag ringde till Förlossningen och grät i luren. Efter att ha sökt på MVC för migrän tidigare i graviditeten, så blev jag ombedd att ringa Förlossningen om jag fick värre migrän, för "Förlossningen är bättre på att smärtlindra gravida kvinnor."