• Hormonermedhumör

Hur känns huvudvärken vid havandeskapsförgiftning ?

Hur känns huvudvärken vid havandeskapsförgiftning ?
    Hjälper huvudvärkstabletter emot denna typ av huvudvärk ?

Vilka är de andra symtomen på havandeskapsförgiftning ?

• Svar på tråden Hur känns huvudvärken vid havandeskapsförgiftning ?
  • KramKalas

jag vet inte hur den känns. Men andra symtom är väl högt blodtryck, flimmer för ögonen, protein i urinen... de e iaf va jag fått höra... Ta kontakt med mvc om du är orolig

• Cremo

När jag ringde förlossningen och frågade om min huvudvärk (hade redan högt blodtryck och protein i urinen) sade de att jag skulle ta två alvedon och återkomma om huvudvärken inte gick över. (Mitt blodtryck var inte akuthögt då.)

Jag tycker nog att du ska ringa och fråga så du får svar utifrån dina egna förutsättningar/ omständigheter. Utan all info kan du få svar som kan vara helgalna...

Lycka till och hoppas det inte är nåt allvarligt!

• Cremo

...och den huvudvärk jag hade då var som en tyngd uppe på huvudet, alltså som att huvudet vägde massor och tryckte ner på halsen. Samtidigt var det som ett tryck över pannan.

Men(!!), det var huvudvärk som gick över med Alvedon så jag har ingen aning om det var havandeskapsförgiftningsliknande huvudvärk eller ej. (Tänkte att jag beskriver ändå.)

• LillaFlingan

jag kände mig sjuk.. liksom febrig... dagarna innan..
    så jag sov massor för jag trodde ju verkligen att jag höll på att bli sjuk..
    var väldigt trött också.. matt liksom..

när jag var in på kontroll hos bm så hade jag hela 160/100 i bt och +3 på urinen..
    hon skickade mig direkt till förlossningen och där hade jag samma bt men +4 på urinen!!!
    hade haft flimmer för ögonen under helgen (blev igångsatt på tisdagen)..
    men jag trodde att det rörde sig om blodtrycksfall.... :/

var rejält svullen pga vätska (ca 21kg vätska hade jag samlat på mig!)..

för mig hjälpte INTE huvudvärkstabletter...

• LillaFlingan

ps: eftersom huvudvärken beror på för högt blodtryck..ds

• wity

Jag hade en väldigt svår form av havandeskapsförgiftning.
    Mina symptom var skyhögt blodtryck (190/115), protein i urinen (+4), huvudvärk, svullnad i ansikte, armar och ben.
    Hade även ögonflimmer som bara blev värre och värre, ungefär som guldregn framför ögonen.
    Fick kramper vid slutet av förlossningen.

• LillaFlingan
    wity skrev 2009-12-19 17:42:39 följande:
    Jag hade en väldigt svår form av havandeskapsförgiftning. Mina symptom var skyhögt blodtryck (190/115), protein i urinen (+4), huvudvärk, svullnad i ansikte, armar och ben.Hade även ögonflimmer som bara blev värre och värre, ungefär som guldregn framför ögonen.Fick kramper vid slutet av förlossningen.
    men shiit! då fick du eklampsi också!!! :/ usch va otäckt!!!
  • wity
    LillaFlingan skrev 2009-12-20 00:12:38 följande:
    men shiit! då fick du eklampsi också!!! :/ usch va otäckt!!!
    Ja, usch det var jobbigt!
    Kunde knappt hålla dottern efter förlossningen, kramperna satt i ett tag efter.
  • Fossa

Typiskt för min huvudvärk var att den kom på natten och jag vaknade av den.

• Toka2

För mig kändes det som migrän from hell. Jag ringde till Förlossningen och grät i luren. Efter att ha sökt på MVC för migrän tidigare i graviditeten, så blev jag ombedd att ringa Förlossningen om jag fick värre migrän, för "Förlossningen är bättre på att smärtlindra gravida kvinnor."

Så i v33+1, med sprängande migrän och illamående/kräkandes, så ställde jag mitt sista hopp till Förlossningen. "Har du tagit Citodon? Vad synd, för det är allt du får av oss, lycka till och hoppas att det går över" var andemeningen av samtalet från deras sida. Cirka en halvtimme senare krampade jag på soffan, och hade inte maken varit hemma så hade jag inte klarat mig. När jag vaknade upp på sjukhuset var jag redan förlöst.
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • LillaFlingan
    Toka2 skrev 2009-12-21 16:24:03 följande:
    För mig kändes det som migrän from hell. Jag ringde till Förlossningen och grät i luren. Efter att ha sökt på MVC för migrän tidigare i graviditeten, så blev jag ombedd att ringa Förlossningen om jag fick värre migrän, för "Förlossningen är bättre på att smärtlindra gravida kvinnor."

Så i v33+1, med sprängande migrän och illamående/kräkandes, så ställde jag mitt sista hopp till Förlossningen. "Har du tagit Citodon? Vad synd, för det är allt du får av oss, lycka till och hoppas att det går över" var andemeningen av samtalet från deras sida. Cirka en halvtimme senare krampade jag på soffan, och hade inte maken varit hemma så hade jag inte klarat mig. När jag vaknade upp på sjukhuset var jag redan förlöst.
    hjälp!!!!! känner mig helt tårögd!!!!
    vad sa förlossningen till dig sen??????? hoppas verkligen att de bad om ursäkt på sina bara knän!!!! :(
    TUR att du klarade dig med livet i behåll!!!!
  • Toka2
    LillaFlingan skrev 2009-12-21 22:51:58 följande:
    hjälp!!!!! känner mig helt tårögd!!!! vad sa förlossningen till dig sen??????? hoppas verkligen att de bad om ursäkt på sina bara knän!!!! :( TUR att du klarade dig med livet i behåll!!!!
    Tyvärr så har jag inte pratat med någon DÄR om det som hände, för i det stora hela så var det en piss i havet. Vår lille pojke visade sig vara svårt hjärtsjuk (bland annat) och ett annorlunda bemötande från Förlossningens sida hade inte gjort skillnad i det stora hela. Krasst sett, så hade de bett mig att åka in så hade jag krampat i bilen.
    Vi spenderade 6 veckor på Östra Sjukhuset i Göteborg, innan vi fick åka hem tomhänta och planera begravning. Så det blev aldrig av att jag tog tag i det där med mitt samtal till Förlossningen. Däremot hade jag lite annat som jag skällde på dem om, men det är en annan historia.
    En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • FinastE2010
    Toka2 skrev 2009-12-22 14:15:13 följande:
    Tyvärr så har jag inte pratat med någon DÄR om det som hände, för i det stora hela så var det en piss i havet. Vår lille pojke visade sig vara svårt hjärtsjuk (bland annat) och ett annorlunda bemötande från Förlossningens sida hade inte gjort skillnad i det stora hela. Krasst sett, så hade de bett mig att åka in så hade jag krampat i bilen.

Vi spenderade 6 veckor på Östra Sjukhuset i Göteborg, innan vi fick åka hem tomhänta och planera begravning. Så det blev aldrig av att jag tog tag i det där med mitt samtal till Förlossningen. Däremot hade jag lite annat som jag skällde på dem om, men det är en annan historia.
    Usch vad jobbigt för er, beklagar verkligen. :( Finns inte mycket man kan säga som tröst, kan inte förstå smärtan ens. Ta hand om er.. :(
Svar på tråden Hur känns huvudvärken vid havandeskapsförgiftning ?