• bara lilla jag

    EFTERLYSNING söker er med autonoma barn!

    Har en son som ja jag har funderat på om han har någon bokstavskombination, även hans dagmamma säger det.. Men, det går inte ihop alla bitar faller inte på plats. Han passar egentligen inte in på en bokstavskombination men ändå.. Läste då om autonoma barn och jag bara känner att där har vi det.. Det är han i ett nötskal, tror jag...

    Jag vill fråga er med autonoma barn, hur är dem vad innebär det. Innebär det svårigheter förutom att de är svåra att styra? Hur är dom i skolan och rent socialt? Jag vill veta allt!
    Ses ett autonomt barn som något positivt eller något negativt är det en tillgång eller inte om man säger så.. Vill veta allt ni kan för jag tror att han är autonom..

  • Svar på tråden EFTERLYSNING söker er med autonoma barn!
  • Ilena

    Var kan man läsa om autonoma barn? Vet bara att jag läste en intressant artikel om autonoma barn i vi föräldrar för ett år sen kanske. Det var en intervju med jesper juul och en mamma till en autonom flicka.

  • relan

    Vad jag förstår är detta inte någon etablerad term, utan en som Jesper Juul skapat för att beskriva en viss typ av barn. Jag vill minnas att han forskar kring dem också, men att inget än så länge är publicerat.

  • Intesommantänktesig

    Atonomt barn har vi haft sen dag ett och hon fyller 5 nu i juli.

    Vi har även en en tvååring som är hyperaktiv och inte har sovit mer än tre timmar i stöten och det är med sömn medicin annars sover han en timme max skrika 20min sen repeat,

    Men vår äldsta är det värsta jag varit med om hon skriker sig blå i huvudet varje dag flera timmar.

    Går inte med på något som inte bestämma själv.

    Du kan kontakta mig på berollmike@gmail.com om du vill veta mera men jag har tyvärr inga roliga nyheter. Men hon funkar bra på dagis och med andra men så fort gästerna går hem eller man hämtar på dagis är det grin skrik och tredje världskriget över vad som helst.

    Vårt hemma liv är inte ett liv jag önskat min värsta fiende, men som tur är har jag en underbar fru som jag delar denna ohyggliga misär med. Fast det tär något oerhört.

Svar på tråden EFTERLYSNING söker er med autonoma barn!