• Bite me

Vad är bakugan?

Som frågan lyder, vad i hela friden är detta? Ser dem överallt på leksakssidorna på tradera, men vad är det för leksak?

• Svar på tråden Vad är bakugan?
  • Javah

Det är ett brädspel typ, plastbollar som man kastar och när de landar så vecklar de ut sig och blir djur/monster så har man magnetkort med poäng och ja... haha, lite likt pokemon typ

• Bite me
    Javah skrev 2009-12-19 15:13:09 följande:
    Det är ett brädspel typ, plastbollar som man kastar och när de landar så vecklar de ut sig och blir djur/monster så har man magnetkort med poäng och ja... haha, lite likt pokemon typ
    OK, ett brädspel. Har ingen koll på pokemon heller, visste bara att det var en tecknad tv-serie.
    JoJo02 skrev 2009-12-19 15:13:49 följande:
    Verkar vara någon serie som går på tv. www.bakugan-nordic.net/se/
    Jo, den biten har jag förstått, men det är just dessa "bollar" som vecklar ut sig som jag inte alls förstår mig på.
  • Javah

Bite me skrev 2009-12-19 15:15:49 följande:

OK, ett brädspel. Har ingen koll på pokemon heller, visste bara att det var en tecknad tv-serie.
    jag visste inte mycket mer jag heller för någon månad sedan, kikade lite på några barn som satt och spelade på sonens skola, såg kul ut! de hade någon slags bana som de kastade dem i. Sonen leker dock bara med dem än sålänge.
  • Bite me
    Javah skrev 2009-12-19 15:21:55 följande:
    Bite me skrev 2009-12-19 15:15:49 följande:
    jag visste inte mycket mer jag heller för någon månad sedan, kikade lite på några barn som satt och spelade på sonens skola, såg kul ut! de hade någon slags bana som de kastade dem i. Sonen leker dock bara med dem än sålänge.
    Låter faktiskt skoj att brädspel kan vara trendigt, det ger ju så mycket. Man köper alltså brädan o korten separat o sedan "bollarna", eller kan man köpa ett komplett set så som man köper tex Monopol?
  • Javah

Bite me skrev 2009-12-19 15:23:45 följande:

Låter faktiskt skoj att brädspel kan vara trendigt, det ger ju så mycket. Man köper alltså brädan o korten separat o sedan "bollarna", eller kan man köpa ett komplett set så som man köper tex Monopol?
    Det finns kompletta set att köpa!

här kan du se hur man gör:

fanns ett gäng länkar, tog bara första bästa
  • Bite me
    Javah skrev 2009-12-19 15:28:04 följande:
    Bite me skrev 2009-12-19 15:23:45 följande:
    Det finns kompletta set att köpa! här kan du se hur man gö

ett gäng länkar, tog bara första bästa
    Tack, tänkte inte ens på att googla på bakugan faktiskt. Ska kolla in länken.
Svar på tråden Vad är bakugan?