• Dino78

Smink till bebis

Ja, lite missvisande rubrik kanske men det är int eså dumt som det låter. Tror jag.
    Såg en bild här på FL för ett tag sen en liten bebis som var sminkad som en påskkärring. Var väldigt sött så jag tänkte att jag skulle detsamma. Ska till jul göra kalendrar för 2006 och ge bort till mor/farförälder och tänkte att mars/april-bilden (när nu påsken infaller nästa år) ska vara på dottern utklädd som påskkärring. Och decemberbilden ska vara som tomte, juni med midsommarkrans etc...
    MEN, vad har man för smink då när man påskkärringar sig? Gör man fräknarna med kajalpenna och röda kinder med rouge eller vad? *blåst* Ska ju gärna vara nåt som går att tvätta bort snabbt och enkelt direkt efter fotograferingen.
    Och om någon vet vilken bild jag talar om så säg gärna vilken användare som har den så jag kan spana på den igen för den var verkligen urgullig

• Svar på tråden Smink till bebis
  • bustösen

när jag var liten så fick jag röda kinder med hjälp av rouge och prickar med mascara (man använder toppen av borsten och duttar)

• Dino78

Ja mascara kanske man kan använda. Bara hoppas att det går att tvätta bort det direkt...vill ju inte gärna att hon ska se ut som en påskkärring hela dagen

• Citronmeliss

teatersmink, då kan hon bli clown också... annars går kajal och läppstift utmärkt att måla en liten påskkärring med.

• Maerion

dino; annars finns det ju teatersmink, och det lite nyttigare: tvålkritor! de är helt okej för barnen och blir tvål när man får på vatten. ta något sånt istället för ditt vanliga tycker jag, dessutom får man nog rödare söta kinder =)

• Dino78

Läppstift!!! Det hade jag inte ens tänkt på! Dessvärre har jag inget sånt...hmmm...kan nog låna av nån. Borde väl vara rött antar jag?

• A73H

Det finns vattensmink på t ex Panduro, eller på Buttericks som jag rekommenderar dig att använda! Vanlig mascara innehåller så mycket annat jox som de små bebisarna inte ska ha på skinnet. Vattensmink fungerar typ som vattenfärg man målar på med pensel eller svamp - jättelätt och jättekul! (Allra bästa vattensminket görs av Grimas...ett företag som ffrämst gör teatersmink - asbra och asdyrt...) Lycka till!

• Maerion

dino; leksaksaffärer har nog.. lycka till! (även om det är ett tag kvar till påsk =))

• Lilu

Jag har tvålkritor som jag köpt på barnens hus

• Dino78

April06 - Jo men jag ska ta bilden nu snart och ha den som påskbild i 2006 års almanacka för månad mars/april, så jag måste fixa det nu snart

• Citronmeliss

Inte är det väl så farligt att använda vanligt smink en liten stund? Det handlar ju inte om någon daglig användning precis... Men se till att det är fräscht (inte gammalt med en massa bakterier), gärna oparfymerat också.

• Maerion

dino, aha, trodde du menade att ge nästa år, och ta en bild varje "rätt" månad, så man ser hur hon växte året innan =) det är också kul, kanske till nästa år! så kan man få med snö och sol och bad och allt också!

• kalia

När jag var liten gjorde mama prickar med flytande eyeliner. Det är jättebra och går bort med bara lite vatten!

• bodica

Vanliga vattenfärger, i vattnet man använder häller man i ganska rejält med flytande tvål.

• Morbid Mistress

Ang att ta bort det sedan biter olja eller riktigt fet kräm på det mesta i sminkväg

Svar på tråden Smink till bebis