• mammahärochnu

    Någon som kan KÄNNA hjärtslagen från babyn i vissa lägen?

    Ibland om jag sitter så magen kläms ihop el om jag ligger på sidan o har benen uppdragna kan jag känna pulseringen från hjärtslagen på babyn, någon mer som kännt detta?

  • Svar på tråden Någon som kan KÄNNA hjärtslagen från babyn i vissa lägen?
  • LillaFlingan

    är du säker på att det inte är din egen puls du känner?
    man har jättestark puls i buken...

    bebisens hjärtslag slår ju nästan dubbelt så fort som våra...

  • beffen

    jag vet inte om dom känns , men jag lysna på min sambos mage så hör man hjärtslagen väldigt dovt -

  • maddan86

    kan ju vara moderkakan när jag var gravid med min dotter så kunde jag se och känna somen pulsering på magen men det var nog inte hennes hjärtslag utan antingen min egen puls eller moderkakan...men jag är ingen läkare men har svårt att tro att man kan "känna" hjärtat

  • mithrandil

    näe, jag tror inte heller du kan känna bebisens hjärtslag.
    det är nog snarare din egen puls. Den har jag känt av, (min puls alltså)
    den känns ganska så tydligt när man sitter som du beskriver.


    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-29
  • Colisa

    Skulle också tippa på att det är din egen puls, min känns väldigt tydligt i magen (mkt irriterande när man ligger och försöker känna fjärilsfladder och fisksprattel i vecka 16-18 ) och ligger jag på rygg ser jag magen småhoppa i takt med pulsslagen.

  • Mary Jo

    jag brukar känna min egen puls. först tänkte jag att det var bebisen´s men det är det inte:)


    Colisa skrev 2009-12-20 02:26:30 följande:
    Skulle också tippa på att det är din egen puls, min känns väldigt tydligt i magen (mkt irriterande när man ligger och försöker känna fjärilsfladder och fisksprattel i vecka 16-18 ) och ligger jag på rygg ser jag magen småhoppa i takt med pulsslagen.
    småhoppar magen i samband med pulsslagen? det är inte bebisen som har hicka då? min bebis hickar hela tiden o precis så är det då.
    vet dock inte hur tidigt man kan känna hicka men det lät ju nästan som det:)
  • mammahärochnu

    Tja, jag har aldrig tidigare (som icke-gravid) kännt nåt liknande dvs pulsar i magen men nu... trodde det kunde vara hjärtat på barnet.

  • mithrandil
    mammahärochnu skrev 2009-12-20 06:22:03 följande:
    Tja, jag har aldrig tidigare (som icke-gravid) kännt nåt liknande dvs pulsar i magen men nu... trodde det kunde vara hjärtat på barnet.
    pulsen blir tydligare när man är gravid. känner inte heller min egen puls på magen som ogravid.
    Alexander 2009-03-11 -♥- bf 2010-06-29
  • elinnnnn

    jag känner min egen puls jättestarkt. jag kan tom se min mage röra sig i takt med pulsen. spelar ingen roll om jag e gravid eller inte, det är likadant :D

Svar på tråden Någon som kan KÄNNA hjärtslagen från babyn i vissa lägen?