• Golde

Pruta på apple produkter?

Jag funderar på att köpa en iMac och har fått höra från en kompis till mig att det i stort sätt är helt omöjligt att pruta på Apple produkter i en affär för att affären ändå har en sådan liten marginal på just Apple produkterna. Han säger att affären köper bara in produkterna för att det finns en efterfrågan men att det inte riktigt gynnar affären.

Jag är dock rätt van vid att pruta och har svårt att tro att det verkligen är typ omöjligt att pruta på ett större inköp som en iMac skulle vara. Vad har ni för erfarenheter av att pruta på Apple produkter, speciellt då deras datorer?

• Svar på tråden Pruta på apple produkter?
  • vis69

Jag kanske är dum men jag prutar aldrig.

• Clee

Vad du kan göra är att höra dig för hos olika mac-återförsäljare och deala. Dvs säga att du fick ett pris på ena stället och att du vill få ett bättre på det andra. Prutande på mac är som sagt var rätt svårt men om du inte köper den absolut billigaste varianten utan t ex en iMac med större arbetsminne än standard kan du nog be om att få med dig lite smått och gott, t ex en trådlös mus, silikonöverdrag till tangentbordet eller en iPod. De är rätt bra på att slumpa bort iPods så snart de behöver kompensera kunder på något vis. Så, i stället för att pruta, försöka få mervärden.

Svar på tråden Pruta på apple produkter?