• lillaminismilla

Skötbordsunderlägg

Kära föräldrar!

Jag är på jakt efter engångsskötbordsunderlägg/skydd - inte såna som man köper sex stycken för 20 kr utan de tunna prassliga som de har på tex bb och bvc. Går dessa att köpa någonstans?

Mvh
    Smilla

• Svar på tråden Skötbordsunderlägg
  • Lantani

Jag vet precis vilka du menar, har själv såna här hemma. Vet dock inte var de finns att köpa, min mamma köper dem i källaren på sjukhuset där hon jobbar (där bara sjukhusetspersonal får handla).

Hoppas du kan få tips på var du kan köpa dem, för de är verkligen bra. Annars kan du ju fråga på bvc om de har en aning.

• skruttan35

här på bvc har de liknade haklapparna som finns på abena ifall det nu inte är dom de har vill säga

• lillaminismilla
    Lantani skrev 2009-12-19 19:46:52 följande:
    Jag vet precis vilka du menar, har själv såna här hemma. Vet dock inte var de finns att köpa, min mamma köper dem i källaren på sjukhuset där hon jobbar (där bara sjukhusetspersonal får handla). Hoppas du kan få tips på var du kan köpa dem, för de är verkligen bra. Annars kan du ju fråga på bvc om de har en aning.
    Har redan frågat BVC, men hon visste inte var de köpte dem. Vet du vilket märke det är? Tänkte att det kanske står på förpackningen.
  • lillaminismilla
    skruttan35 skrev 2009-12-19 20:13:48 följande:
    www.abenashop.se
    De där inkontinensskydden kanske vore något?
  • Dr Mupp
    lillaminismilla skrev 2009-12-19 18:44:56 följande:
    Kära föräldrar! Jag är på jakt efter engångsskötbordsunderlägg/skydd - inte såna som man köper sex stycken för 20 kr utan de tunna prassliga som de har på tex bb och bvc. Går dessa att köpa någonstans? Mvh Smilla
    Vårt BVC har vanliga kisskydd på skötbordet från Atends. Vi har samma kisskydd utskrivet till vår mellangrabb. Tror inte just atends går att köpa privat utan endast kan skrivas ut av sjukvården. Vi får våra hemlevererade till dörrren. Rena lyxen.
  • MariaP

Jag beställde också från abena. Det är lite svåra att få tag på eftersom det oftast krävs recept på inkontinensskydd, men de är toppen att ha på skötbordet om man inte har egen tvättmaskin!

Svar på tråden Skötbordsunderlägg