• FinastE2010

"bubblar" högt under revbenen? öh?

Ja det känns skitskumt och det låter som ett åskväder i min mage, det låter högt! det är som att det bubblar under revbenen,änns alltså inte i magen direkt utan det bara låter som fan HÖGT upp i magen. ocha magen gör inte ont heller.. alltså man hör det typ om man sitter 2 meter ifrån. Vad fan kan det vara?

• Svar på tråden "bubblar" högt under revbenen? öh?
  • emme 86

Tarmarna?
    Dom trycks ju upp mot revbenen när magen växer...

• idis78

Jag har samma sak, särskilt när jag druckit kolsyrat. Tror det är för att magsäck och tarmar trycks upp och ihop.

• FinastE2010

Okej, ja skumt är det! Det känns ju inte ens som det är i magen. Verkligen jätte konstigt, aldrig hört min mage låta så och det slutar ju aldrig!

• Jossi

Sådär kände jag ikväll. Är i v.37 i var på bio nyss o käkade godis o så. Och jag vet inte om det var gaser (har blivit så himla rapig nu) eller om det var nåt annat, men filmen var spännande så jag var ju liksom uppe i varv o då var det ett himla liv på skrutten därinne. Och då kände jag sådär, sopm ett bubbel som liksom sprang från ena sidan till andra, högst upp under revbenen. Kändes som att hon pruttade i fostervattnet så det bubblade liksom haha. Fast det är ju inte möjligt. Men det måste väl va gaser? BM sa igår att livmodern står som högst upp mot revbenen nu så..

Svar på tråden "bubblar" högt under revbenen? öh?