Såg bilder på mig själv
Jag har aldrig gillat att vara med på bild men det här var en personalfest där en kollega fotade alla. Jag blev ledsen när jag såg mig själv.
Jag har haft några tuffa år p.g.a. yttre omständigheter och sjukdom. Jag såg så trött och sliten ut på bilderna och det påminner mig om hur jag har kastat bort mitt liv. Det enda jag är stolt över är mitt barn även om jag är lycklig över mina fina vänner och (delvis) familjen.
Jag såg mycket bra ut när jag var yngre, fick ofta komplimanger och blev alltid uppvaktad när jag gick ut. Men de här åren har tagit hårt och jag tycker själv att jag ser äldre ut än jag är (37). Mina kolleger och vänner säger motsatsen men de är bara snälla.
Jag kan trösta mig med att om någon man faller för mig nu så är det inte p.g.a. utseendet i alla fall. Det var faktiskt lite av ett problem tidigare. De flesta män blev mest intresserade av mitt yttre förut.
Själv har jag aldrig varit utseendefixerad utan faller för personlighet så nu kanske jag kan träffa rätt. Jag försöker väl tänka positivt. Det var inte direkt roligt att se sig själv så men samtidigt är jag glad att jag lever. Min mamma blev bara några år äldre än jag.
Sorry att jag svamlar, sitter uppe och ålderskrisar. Behövde mest skriva av mig.