• kråka

hur länge väntade du med sex efter förlossning?

Hur snart efter förlossning hade ni sex första gången?
    och, gick det bra?
    har nu gått fyra veckor för mig, men jag blöder fortfarane lite, hur länge till ska jag vänta?

• Svar på tråden hur länge väntade du med sex efter förlossning?
  • Anonym (*)

Vänta tills du slutat blöda.
    Jag blöde i ca 3 veckor eftersåt och när jag bara hade lite små färgade flyttningar hade vi sex...
    Inge problem eller obehag alls...

• oMaryLouo

Nej nu ljög jag..6 veckor var det. Å det kändes lite konstigt men gjorde inte ont..

• sjl89

4 veckor eftersom jag syddes med ett stygn, gjorde inte ont men var inte speciellt skönt heller, hade fortfarande lite avslag så hade kondom och massa glidmedel.

• redneck girl

5 veckor tror jag det var nu sist.vill inte ha sex när jag blöder,så vi väntade.

• Bananskal

väntade tre månader, tills dess att jag vart på efterkontroll. kändes bäst så.
    fast vi "myste" ju och sånt såklart innan =)

• Anonym (Sandra)

6 veckor när jag slutat blöda...var livrädd för att få en infektion.

• Snart vår tur

Vad tidigt efter alla hade sex!! Vi provad 5 veckor efter..men det gick inte. Gjorde jätteont!! Testade 4 månade efter med glidmedel och det gick, men det va inget skönt. Nu är dottern 6½ mån och vi har alltså haft sex 1 gång. Jag ammar mycket och har ingen lust!

• Verkligen

3,5 veckor efter förlossningen hade vi sex. Slutade blöda/ha färgade flytningar efter 10 dagar och syddes med ett par stygn, vet ej hur många men mellan pullan & rumpan..
    Måste säga att det är så mycket skönare att ha sex nu än innan graviditeten.

♥ Ella 29/11 2009 ♥ www.somvemsomhelst.blogg.se
Svar på tråden hur länge väntade du med sex efter förlossning?