Vad gör ni när det "kör upp" i handfatet?
Alltså luktar illa när man spolar vatten? Har gjort ordentligt rent för bara ett par veckor sen..
Alltså luktar illa när man spolar vatten? Har gjort ordentligt rent för bara ett par veckor sen..
Häller i en massa klorin och ber... ;)
Häller i något bakteriedödande....
Lite MrMuscle propprensare, kan ju ligga skit längre ner än du kommer åt när du gör rent?
Oj vad snabba ni är tjejer - klorin, ja det har vi hemma, kanske ska prova det då. Aihnoa - vad tar du? Tack förresten!
Häller i caustixsoda (eller vad det heter)
Skusan - maken tog riktig ordentlig rengöring - mer än så kan man inte göra så jag fattar inte varför det luktar så blää...
kaustiksoda...=) (akta fingrar och ögon...)
Aiwendil - caustixsoda törs jag inte, gammalt hus och gamla rör här... Men tack ändå
Tack tjejer...
Jag har ett propplösande medel som det förmodligen är klorin i- är jättebra men skulle förmodligen inte FÅ säljas i Sverige, de är inte så miljömedvetna ännu i Spanien
Aha Aihnoa - får nog bli klorin då...
Man blir iaf tårögd av medlet jag använder.
Men ättika eller ngt då för att vara hygglo mot miljön?....
Klorin är förmodligen effektivare...
Klorin är kalasbra faktiskt! Finns med tallbarrsdoft till och med =)
Jo Aihnoa, styggare mot miljön aja baja men säkert bättre. Har ju iofs ättika också, kan testa det först.
Asså - tallbarr - synd att vi redan har klorin hemma, hade föredragit tallbarrdoft istället för den där äckliga klorindoften...
En liten skojig parentes i sammanhanget är att Klorin med tallbarrsdoft lurar näsan ungefär lika mycket som barnpenicillin med tuttifruttismak lurar de små barnens smaksinne... Klorin luktar liksom alltid Klorin, så det är inget att vara ledsen över egentligen! Fast själv är jag ju så himla lättlurad så jag är inne på min flaska 2 med tallbarrsklorin...
A73H -
Testa att köra vanligt tvättmedel för kläder igenom avloppet eller maskindiskmedel. Kaustiksoda och sånt fungerar bättre, men om man inte har det hemma så kan det faktiskt räcka med ovanstående kombinerat med kokhett vatten. Ju varmare vatten desto snabbare fungerar medlen. (Reaktionshastigheten ökar med temperaturen.)
Vi tog klorinen och det hjälpte faktiskt! Tack flickor anyway...