• Anonym

Svider i underlivet när jag kissar?

Varje gång jag kissar så svider det i underlivet lite grann. Det är inte en urinvägsinfektion jag pratar om utan det är i själva huden runt omkring lite ner mot låren.

Någon som har en aning om vad det kan vara? Det är 2 veckor sen jag rakade mig sist så jag borde inte vara irriterad pga det.

• Svar på tråden Svider i underlivet när jag kissar?
  • Ytterliggareenidiot

Klamydia

• Anonym

Vaa? Skojar du? Är det klamydia om huden runt omkring slidan svider lite när man kissar och torkar sig? Det är ju inte att kissa som gör ont utan huden omkring.

Ytterliggareenidiot skrev 2009-12-20 05:55:16 följande:
    Klamydia
  • Ytterliggareenidiot

Kanske läste lite slarvigt, men nej, det är det nog inte då. Smörj dig med nån kräm då kanske.

Anonym skrev 2009-12-20 06:10:42 följande:
    Vaa? Skojar du? Är det klamydia om huden runt omkring slidan svider lite när man kissar och torkar sig? Det är ju inte att kissa som gör ont utan huden omkring.
  • Mamma 03 09

Svampinfektion kanske???

• Anonym

Ja kanske är det svamp? Kan man ha lite svamp bara? På huden bara och att det svider när man kissar och kliar lite ibland bara men inte alls mycket eller ofta?

Tycker ni att det låter som någon könssjukdom?

• Mamma 03 09

ja men kan ha svampinfrktio som bara svider untom näör man kissr och torkar sej, jag har haft det men det försvann snabbt med Pevaryl kräm...

• Pucko Buffy

Det kan vara mycket. Du bör kanske gå och kolla upp det. Visst kan det vara svamp men det brukar mer klia. Herpes däremot kan ha liknande symptom. Annars kanske du bara skavt sönder lite där nere om du ex haft trånga byxor eller ridit.

Är du osäker på vad det är och det inte går över på 2-3 dagar bör du nog gå till gyn.

Hoppas det går bra.

• UpsyDaisy

Jag skulle gissa på svamp. Det finns medicin för det på apoteket. Undvik tajta kläder, tvätta dig inte med tvål därnere, dra ner på socker och jäst i din mat och försök ha trosor i bomull.

• Anonym

har herpes och det känns exakt så som du beskriver, svamp känns inte så.

• Mamma 03 09

Jag hade svamp och det kändes så iaf, ringde vårdcentralen innan jag visste vad de var och fick svaret att testa med Pevarylkräm några dagar och se om det hjälper gör det inte det så ring igen så får dom kolla det. men det hjälpte så det var svamp

• Anonym
    Mamma 03 09 skrev 2009-12-20 09:40:17 följande:
    Jag hade svamp och det kändes så iaf, ringde vårdcentralen innan jag visste vad de var och fick svaret att testa med Pevarylkräm några dagar och se om det hjälper gör det inte det så ring igen så får dom kolla det. men det hjälpte så det var svamp
    om det är herpes skjuter man upp behandlingstiden vilket gör att det hinner bli såååå mycket värre så är man osäker, åk in och kolla.
    Svamp brukar väl inte så ofta kännas ner på insidan låren? ELler har du en svampskog när du får svamp?
  • Mamma 03 09
    Anonym skrev 2009-12-20 09:43:11 följande:
    om det är herpes skjuter man upp behandlingstiden vilket gör att det hinner bli såååå mycket värre så är man osäker, åk in och kolla. Svamp brukar väl inte så ofta kännas ner på insidan låren? ELler har du en svampskog när du får svamp?
    haha.. nä inte riktigt, men de kändes fasen så ibland *s*

men jag s bara vad dom sa när ja ringde in.. men dom säger kke olika på olika ställen ju
  • Anonym

Jag har börjat behandla med svampmedicin idag så vi får se. Det vore ju inte alls omöjligt att det är svamp kom jag på eftersom att jag slutade med penicillin för 2 veckor sen.

Men om det nu skulle vara herpes hur vet jag det? Jag har inga blåsor vad jag kan se.

(Jag ska gå till gyn efter nyår för säkerhets skull.)

• Anonym

Jag fick åka in till kvinnokliniken, hade KRAFTIG svaminfektion och UVI.

God Jul på mig liksom!{#lang_emotions_tomte}

Svar på tråden Svider i underlivet när jag kissar?