• Maaria19

Är jag gravid eller skengravid? hjälp ngn!?

de va ungefär 4 dagar sen jag hade ägglossning och nu har jag massa symptomer jag känner mig gravid! men vet inte om ja e gravid eller skengravid?!

mår illa
    ont i ryggen
    stickningar i livmodern
    pissnödig hela tiden och ibland känner mig bara pissnödig men kommer inget
    ömmabröst specielt bröstvårtan..

så är jag skengravid elr gravid?! hjälp ngn!

tacksam för svar!

• Svar på tråden Är jag gravid eller skengravid? hjälp ngn!?
  • EJai

Jag tcker det låter bra tidigt så skenis i dagsläget tror jag. Man brukar ju uppskatta att ägget fäster sig mellan dag 7-10ca Några så tidigt som 5 dgr. För tar ca 5 dgr för äget at resa till livmodern där det skall bädda in sig.

• Maaria19

fler mäniskor som har erfarenhet?? skriv är ni snälla

• fetsnygg

Straxt efter att jag blivit gravid sist (slutade i ma dessvärre) så kände jag mig som du beskriver bara några dagar efter beräknad ägglossning.. jag trodde att det hade med ägglossningen att göra, men jag blev ändå misstänksam. Testade på bim-dagen och då blev det ett tydligt +,. så man kan inte med säkerhet säga nej, som vissa verkar tro.

lycka till

• Maaria19

tack gumman=) känns bättre nu när ngn mer känt som mig! nu är de bara att ha tålamod och se om de blir ett fint litet plus om ngn vecka =) =)

• Me o Mike

Jag tror det är alldedes för tidigt med gravsymtom..

• liana86

Ta ett test istället.
    jag hade inga symptom alls under hela graviditeten. Det enda var att magen växt hela tiden Till och med när jag kom till ultraljudet i v.17 så slog mig en tanke:tänk att jag inte är gravid!!

• renanda

Häromdagen började jag bärjade känna av samma symptom som du nämner (för mig var det en vecka efter ägglossningen) och nu går jag runt med exakt samma fråga i huvudet. Blir så otålig och vill att dagarna ska flyga förbi så jag kan ta ett grav test och få reda på hur det ligger till. Vi har precis börjat försöka på riktigt, men med en abort och ett missfall i bagaget är jag lite nervös och hoppas verkligen på det bästa den här gången...hoppas du får ett plus när du väl tar testet och jag vet precis hur du känner just nu!

• Teskedsmamman
    fetsnygg skrev 2009-12-21 01:03:56 följande:
    Straxt efter att jag blivit gravid sist (slutade i ma dessvärre) så kände jag mig som du beskriver bara några dagar efter beräknad ägglossning.. jag trodde att det hade med ägglossningen att göra, men jag blev ändå misstänksam. Testade på bim-dagen och då blev det ett tydligt +,. så man kan inte med säkerhet säga nej, som vissa verkar tro. lycka till
    Jo man kan absolut säga nej till alla gravsymtom som sker innan ÄL+5. Däremot så finns skengraviditet och det finns inget som kan säga att det inte övergår till äkta graviditetssymtom. Allt enligt de läkare jag hade kontakt med under min utredning för ofrivillig barnlöshet.
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • varmt

Hej!! Jag hade mens den 20/9 och ägglossning den 4/10, har massa symptom som jag inte förstår!!! Första gången jag är "gravid "

Jag mår illa (nästan så att jag svimmar av)

Kissar hela tiden

Flytningar som luktar som spermier :/

Konstiga drömmar

"mensvärk " och ilningar i underlivet!!! Har gjort ett graviditets test men visar negativt! Ska ha mensen till helgen 18/10

Är jag Gravid eller gengravid!!?? ????

• Lenore90

När jag var gravid så kände jag det på samma sätt som du efter bara några dagar.

• förstaförsöket

Känner likadant! Massor med symptom

och idag mördade halva ryggen o hela svanken mig! När jag kom hem från jobbet gick jag o la mig o sov 1,5h..

Haft ÄL Förra veckan o mens ska ev komma till helgen... Testat negativt igår men får känslan att det ändå är för tidigt? :-/

Svar på tråden Är jag gravid eller skengravid? hjälp ngn!?