• luzorsus

Kostnad kakla om kök?

Är i tagen att bjuda på en lägenhet och om vi får den är vi sugna på att kakla om i köket..............Vad har ni betalat för att få erat kök omkaklat? Förstår tat det skilje ri pris beroende på vilket kakel man välje roch hur stor yta det ä rmen skulle vara kul att veta vad ni betalade för kakel och även för arbetet.

• Svar på tråden Kostnad kakla om kök?
  • clara02

vårt kakel kostade 1900kr/kvm jag kaklade själv så de kostade inget.

• clara02

de va inte så svårt, ska kolla om ja har nån bild. snart tebax..

• clara02

nu har jag fixat bilder, bara att kika in om du vill.

• luzorsus

Tack Gud så snyggt! Älskar färgen och storleken på kaklet/mosaiken......jag vill oxå ha!

• luzorsus

Är du jättehändig? Jobbar du som kakelsättare? Var det svårt att få bort gammalt kakel, om det fanns nåt?

• clara02

de va inte svårt att få bort gamla kaklet vi bröt bort de med en kofot bara, kaklet satt på stora ark med 6*6 små kakel plattor i varje. man kan köpa jätte bra typ som kryss som man sätter mellan plattorna så att de blir rakt.
    gå in till nån som säljer kakel å fråga hur man gör eller också frågar du dom där om dom vet nån som kan sätta upp de.
    ett tips om ni ska ta hjälp av nån så förbered åt han så de är bara att sätta upp finns mycket pengar å spara då.
    jag är inte kakelsättare å de skulle nog synas om man tittar noga på vårt kök *skratt*

• bustösen

clara02 får jag spara en bild på ditt kök? (det är så jag vill ha mitt framtida kök, fast med annan färg på kaklet.)

• eyry

Vi har kaklat om, dock är sambon plattsättare så vi fick även golv på köpet.

vad jag vet så ska man vara extremt noga med tätningarna, speciellt i badrum

lycka till!

Svar på tråden Kostnad kakla om kök?