• äppelmos

babysitter eller babygym, du ska välja en av dessa vilken blir det då? o

tänkte vilken av dem som används mest/längst tid?
    vilket är bäst köpet tycker du? vilken väljer du om du ska köpa bara den ena? argumentera gärna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 22:48
    babysitter? med eller utan leksaksbåge?

• Svar på tråden babysitter eller babygym, du ska välja en av dessa vilken blir det då? o
  • MissLillan

Definitivt en babysitter då de kan vara med lite mer när de sitter i en sån. Jag hade köpt en som de kan ha i början så de inte behöver kunna hålla huvudet.

• EJai

Babysitter då den kan utyttjas längre. Har amn fullt ligg läge på den kan man använda den från start och upp tills 6-7 månader typ. Beror på hur aktivt barn man har om den försöker krypa ur. Hade inget babygym te min dotter utan skapade lite egen utforskningsplats med filt å leksaker. Finns ju till babysitter en båge man kan fästa på vissa med lite spännande saker

• K g

Hmm.. svårt val. Vår son satt mycket i sin sitter de två-tre första månaderna. Det var enda stället man kunde lämpa av honom en stund om man ville gå på toa, laga mat osv utan gallskrik. Tror det var för att han liksom satt fast och inte låg alldeles ensam på ett stort golv.
    Sedan vände det tvärt och han vägrade sittern just eftersom han satt fast. Babygymmet blev den nya favoriten och där kunde han ligga och leka och roa sig en ganska bra stund. Nu är han 9 månader och alldeles för stor för både sitter och gym. Han kryper och reser sig mot allt(inkl gymställningen=farligt) och så har det varit i någon månad.

Summerat då: Jag tror inte jag kan välja knappt. Om både mamman och pappan är hemma de första månaderna klarar man sig säkert utan babysitter. Gymmet har de flesta bebisar jag känner börjat gilla vid ca 3 månaders ålder så det skulle jag satsa på då. Någon som förstod mitt krångliga svar på en enkel fråga? :D

• Fruochmamma

Ludvig älskade sin Babysitter men använde bara sitt Babygymm 2-3 gånger. Men det är så olika det där.

(¯`°?.¸ ღ♥ Ludvig + Larsa + Tess + mamma + bebbe i magen = sant ♥ღ ¸.?°´¯)
  • trasis

Baby sitter med lekbåge ....Vi köpte ett tummen babygym åt våran minsta men hon låg nog bara där nån gång

• MaxOchVera

Jag hade definitivt köpt babygym. Jag tror på bättre utveckling hos barnet då det kan röra sig mer fritt, vända sig osv. Mer stimulering helt enkelt!

Annars kolla på begagnade saker så kan du få både och för mindre peng än att bara köpa en ny sak.

• MissLillan

Fast då la jag en filt på golvet med lite leksaker runt om. Det var perfekt med en babysitter då jag satte min son i den när jag skulle duscha och göra mig i ordning så han inte stökade runt i badrummet. Sen kunde han vara med lite mer kändes det som man kunde ha han i den när man åt och när man började ge smakportioner och så. MaxOchVera skrev 2009-12-21 10:45:21 följande:

Jag hade definitivt köpt babygym. Jag tror på bättre utveckling hos barnet då det kan röra sig mer fritt, vända sig osv. Mer stimulering helt enkelt! Annars kolla på begagnade saker så kan du få både och för mindre peng än att bara köpa en ny sak.
Svar på tråden babysitter eller babygym, du ska välja en av dessa vilken blir det då? o