• Anonym (usel mamma)

Herregud, hon föll ur sängen!!!!

Min 8 månader gamla dotter trillade ur vår dubbeläng för ca en timme sedan! Hade såklart lagt kuddar som stopp, men hon lyckades på nått sätt rulla ÖVER dessa!
    Har aldrig hänt förr! Hon har nu en stor bula i pannan, och var såklart jätteledsen när hon fallit ner. Verkade dock vara mest rädd...
    Hon har ätit en flaska välling nu och nu leker hon och kryper omkring precis som vanligt, lika glad och nöjd som vanligt.
    Har försök ringa BVC men ingen finns åter förräns efter jul. Och VC har jag också ringt men de har autosvar om att de ringer upp och det skulle de inte göra förräns senare i eftermiddag!
    Kommer jag bli anmäld till soc för detta om jag kontaktar VC eller sjukvårdsupplysningen osv???
    Jag mår så jäkla dåligt över detta, känner mig som världens uslaste mor och det enda rätta vore kanske att jag inte skulle få vara ensam med mitt barn för uppenbarligen kan jag ju inte ta hand om henne!
    Men jag ÄR ingen dålig mamma, jag är en bra mamma och det här var det värsta som kunde ske och jag hann bara inte med! Jag skäms så förbannat mycket, vet inte ens om jag ska våga tala om det för någon...

• Svar på tråden Herregud, hon föll ur sängen!!!!
  • Anonym (jag med)

Det har hänt med alla våra barn. Man känner sig hemsk, men det händer nog de flesta någon gång. Häromdagen reste sig min åttamånaders mot en lite för ranglig stol och rasade med den över sig, dessutom kan han komma upp på grejer för egen maskin men inte ner så han är blåslagen jämt. Jag ser mig själv som en bra mamma ändå, men jag vet känslan precis.

• kath

Du är ingen usel mamma. Du hade inte tillräckligt bra koll bara. Om dottern mår bra nu och inte blir trött eller yr så är det säkert ingen fara. Min lilla rullade också ner från sängen . Det händer nog nästan alla. vet inte hur de gör de små men nog hittar de en väg förbi. Det gäller bara att ha koll i framtiden...

• Anonym

Ta det lungt. Du blir inte anmäld till Soc eller så.

Det är ju väldigt synd att så många barn faller i golvet pga att föräldrarna inte "tänker till" ordentligt. Ett barn rör sig...och faller i golvet om man inte har uppsikt till 100%.
    Lägg barnet i spjälsängen istället...

En dålig mamma är du inte!!

• carola1977

Nej du blir inte anmäld till soc, och blir du det är det ingen fara (jag jobbar där ).
    Sådant händer alla föräldrar, även de föräldrar som jobbar på soc, fast jag skyller på min man som stod bredvid när vår lilla tjej ramlade ur sängen. Man blir rädd, men om barnet verkar okej är det säkert ingen fara. Ring sjukvårdsupplysningen och rådgör med dem.

• Anonym (Jess)

Nej inte soc kan jag inte tänka mig. Då skulle jag inte ha fått ha kvar min son isåfall som alltid har sån otur. hjärnskakning, spräckta läppar, hack i pannan osv osv.....riktig vilde med massa otur. olyckor händer så lätt.

• norgesessan

Det hænder nog minst 95% av alla, speciellt dessa som ALLTID har koll och dærfør ALDRIG råkar ut før detta...

Har hænt från soffan och sængen.

Sjælvklart ska man gøra alltfør att undvika det, men att seriøst tro att det aldrig kommer att hænda en sjælv ær lite vel godtroende...

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • 080802

Du är absolut ingen dålig mamma. Min dotter har också ramlat ur sängen och hon har överlevt. Hon har slagit i huvudet fler än en gång (dock inte ramlat från sängen). Hon ramlar titt som tätt, speciellt nu när hon reser sig och försöker gå, man kan inte gå och hålla i dem jämt.

• tinee

nej du är ingen usel mamma, asså de har nog hänt de flesta, tänk min son hoppa i sängen och fick ett ca 2 cm långt och 1 cm djupt jack över ögonbrynet, bödde som attan, in och limma idag ser de fint ut... barnen kommer tyvärr skada sig mer genom åren och man kommer känna sig usel för man inte var uppmärksam nog, man tittade bort en sekund eller två... men alla gör vi lite småfel här och där , och vi lär oss av dem, förhoppningsvis... sen du hade gjort allt du kunde du hade lagt kuddar, mer kan du inte göra du är ingen super hero=)
    Du är den bästa mamman för dit barn
    och beter hon sig normalt så är de ju ingen brådska med sjukvård, annars om de jäktar ring sjukvårdsupplysningen=)

• snillis

Det har nog hänt 90% av alla barn att de trillat ur sängen/soffan etc.
    Båda våra barn har gjort det, inte bara en gång utan flera.
    Se till att vara mer vaksam nästa gång.
    Lägg hellre barnet på en filt på golvet eller i spjälsängen så att det inte händer igen.
    Du är absolut ingen dålig mamma och det kommer absolut inte hända nåt, don´t you worry!

God jul

• Hedebris

tror inte det är något barn som aldrig ramlat ner från en säng, eller en soffa eller något likande. Var lugn och visa din dotter att du älskar henne :D

Svar på tråden Herregud, hon föll ur sängen!!!!