• Infinite Joy

Snowracer eller snowrunner....?

Någorn som har testat snowrunner och/eller snowracer från Stiga? Plus och minus? Tänkte köpa till mina barn som är 3,5 och den andra 2 år i februari. Till den stora blir det nog en snowracer, men är osäker på den lilla. Några åsikter??

• Svar på tråden Snowracer eller snowrunner....?
  • Myran 08

Min son som blir 2 i mars fick en snowracer i julklapp av mormor och morfar. Som han verkligen älskar. Vi har varit ute och åkt en timme. Blir ju mer att går runt att dra i snöret. Börja med rutinen hjälm direkt, så är det inge konstigt med det. Små kullar åker han i som finns här utanför.

• Infinite Joy

Ja,barnen har provåkt och verkar onekligen vara det bästa. Men tänkte att snowrunnern kanske var lite smidigare, å andra sidan kanske den inte är lika stabil och voltar lättare när man tar sig en tur i backen?!

• Smilla75

Jag sonderande terrängen till min tjej som snart blir 4. Snowracern är ju väldigt tung så den kan hon inte dra själv och jag orkar inte gå uppför backarna utan vill vänta nedanför och ta emot. En snowracer är ju hård och vass så den kan man inte stoppa. För oss blev det en runner och om något år en racer så får lillebröderna ta över runnern.
    Bra glid på båda.

• Infinite Joy
    Smilla75 skrev 2009-12-21 14:56:05 följande:
    Jag sonderande terrängen till min tjej som snart blir 4. Snowracern är ju väldigt tung så den kan hon inte dra själv och jag orkar inte gå uppför backarna utan vill vänta nedanför och ta emot. En snowracer är ju hård och vass så den kan man inte stoppa. För oss blev det en runner och om något år en racer så får lillebröderna ta över runnern. Bra glid på båda.
    Kanske smart... ska ha nr 3 i januari, så de blir nog använda ändå.... frågan är bara vad det ska bli till tösen som är 3,5 år. Men får kanske bli runners ändå. Billigare också. Sen är det ju trots allt inte snö i sthlm varje år.
  • Gurkburken

Helt klart snowrunnern till så små barn. Den är lättare så barnet kan hantera den själv och jag upplever snowrunnern som stabilare men med bättre glid än snowracern.
    Om 2-åringen skall åka på den i backar så hade jag även funderat på Stigas scooter till henne/honom. Skall h*n bara dras på den så fungerar snowrunnern bra.
    Sedan tänker jag också på säkerheten i backen. En snowracer är tung att få på sig, både för egna och andras barn.

Min två äldsta barn som är 8 och 10 år använder fortfarande sina snowrunners.

Svar på tråden Snowracer eller snowrunner....?