Jag vill få nya vänner, men hur gör man när man är blyg??
Jag lider av social fobi och har jätte svårt för att få nya vänner. Mina vänner sedan tidigare har svikit mig på både det ena och det andra sättet så jag tänkte försöka gå vidare med mitt liv nu, men det är inte lätt!
Om jag är på fest hemma hos någon och jag råkar bli ensam med någon i rummet som jag inte har träffat förut så blir det för det första en pinsam tystnad då ingen av oss vet vad vi ska säga. Tillslut lämnar hon/han rummet och jag blir ensam kvar, om jag inte följer med ut till de andra vill säga.
Sen har jag jättesvårt för att se folk i ögonen när jag pratar med dem, så de får säkert intrycket av att jag inte går att lita på.
Om jag går på stan och ser en bekant längre fram på gatan så försöker jag nästan undvika att gå dit och prata för att jag inte vet hur jag ska bete mig. Detta är sjukt jobbigt! Och jag tror många tycker att jag är konstig när jag gör så här!
Jag och min kille beställde mat på mcdonalds för någon vecka sen och blev hänvisade till en parkering för att maten skulle dröja lite.
Och på parkeringsplatsen bredvid oss stod min kusin och hennes man parkerade, men jag vågade inte ens prata med henne! Hur sjukt är inte det?! Jag skämdes ganska mycket när vi åkte därifrån sen
Hur gör man för att få nya vänner när man är blyg?
Och hur blir jag bättre på att se folk i ögonen? Någon som har något tips?
Tacksam för svar