• grynet80

Bra sprits??

Är det någon här som kan rekomendera en bra sprits?? Har tagit sönder två stycken i dag..

• Svar på tråden Bra sprits??
  • Lady Namárië

Jag har en "riktig" spritspåse från nån köksfirma när jag spritsar "tunga" saker. Då kör jag med koppling för att kunna byta tyllar. Spritsar jag grädde, smidig frosting eller rumsvarm smörkräm använder jag så gott som alltid engångsspritspåsarna från Toppits (finns vid plastpåsarna i affären). Ibland får man ta dubbla, men jag tycker att de håller rätt bra.

So say we all
  • Senap

Jag har en restaurangköks-sprits. Jag köpte den på Martin Ohlson. Jag använder den till allt spritsande.

My sugar is raw
  • grynet80

Lady Namárië skrev 2009-12-21 17:25:08 följande:

Jag har en "riktig" spritspåse från nån köksfirma när jag spritsar "tunga" saker. Då kör jag med koppling för att kunna byta tyllar. Spritsar jag grädde, smidig frosting eller rumsvarm smörkräm använder jag så gott som alltid engångsspritspåsarna från Toppits (finns vid plastpåsarna i affären). Ibland får man ta dubbla, men jag tycker att de håller rätt bra.
    Den "riktiga" klarar den typ mördeg?
  • Lady Namárië
    grynet80 skrev 2009-12-21 17:34:32 följande:
    Lady Namárië skrev 2009-12-21 17:25:08 följande: Den "riktiga" klarar den typ mördeg?
    Ja, absolut. Det är en sån restaurangkökssprits som Shoe skriver om. Den är gjord i någon form av vaxat tyg, och man använder metalltyllar till.
    So say we all
Svar på tråden Bra sprits??