• Blue Bear

Finns det ÅKPÅSE till stora barn???

Jag undrar om de "vanliga" åkpåsarna funkar till 1,5-2 åringar också?
    Alltså hur "stora" barn kan använda en åkpåse?

Har ingen nu men funderar på att skaffa en till sonens vagn. Han är 1,5 år, väger ca. 13 kg och är runt 86 cm lång.

• Svar på tråden Finns det ÅKPÅSE till stora barn???
  • Fenomen a

jag har vanlig åkpåse till mina 80 och 84cm

• LyNxQ

Jag har en unge i ungefär samma storlek. För nåt år sedan köpte jag en åkpåse från Carlo baby.
    Vet ärligt talat inte om han får plats att ligga helt nedbäddad längre, för det vill han inte numera. Men han sitter gott i den i vagnen, varmt och skönt för benen (ibland har han tillochmed händerna innanför )

Tycker absolut att du ska köpa en åkpåse (finns ju sådana som inte är så väldigt dyra), det är lättare än filt och barnen kommer ju att åka vagn ett tag till.

• Blue Bear

Tack för svaren.

Ska titta om jag hittar någon bra..

• LyNxQ
    LyNxQ skrev 2009-12-21 19:37:15 följande:
    Jag har en unge i ungefär samma storlek. För nåt år sedan köpte jag en åkpåse från Carlo baby. Vet ärligt talat inte om han får plats att ligga helt nedbäddad längre, för det vill han inte numera. Men han sitter gott i den i vagnen, varmt och skönt för benen (ibland har han tillochmed händerna innanför ) Tycker absolut att du ska köpa en åkpåse (finns ju sådana som inte är så väldigt dyra), det är lättare än filt och barnen kommer ju att åka vagn ett tag till.
    Den jag har är nog av normalstorlek kan jag tänka, så det är inget speciellt med den förutom att den var ganska billig

Ett hett tips är att ta med barn och vagn till affären och prova
  • Malia75

Jag har en Babyproffsen som går att öppna i botten. Då kan man ju öppna lite och sticka ut fötterna där så blir det ändå varm och mysigt i påsen. Det är också smidigt om de har knallat lite före så slipper snön under skorna smälta i påsen.....

• PVeraB

eller köp en junior sovsäck :) Säkert billigare och helt klart rymligare

• Goffer

Det finns en åkpås som heter Nomad som passar bättre till större barn.

• UmeåElin

På förskolan där jag jobbar bäddar vi ner de större barnen i vuxensovsäckar, vi viker den nedre delen under barnet och lägger barnet i den övre halvan av säcken, då kan de sova mysigt och varmt tills de växer ur vagnen. Ofta har man kanske en gammal sovsäck på vinden, den behöver inte vara så varm eftersom man viker den under barnet också.

• Eisa

Jag hade samma fundering och JA det finns på Stadium! Min son är lika stor som din TS och passar mycket bra i den. Går att bädda ner ordenlitgt.

• JohannaR02

Cab-on heter ett överdrag till barnvagnar och kärror. Praktiskt eftersom överdraget sitter fast runt vagnen, en åkpåse tar ju plats inne i vagnen och så ska barnet få plats också med alla kläder. Lägg bara t ex en varm dyna i botten av vagnen och sen överdraget ovanpå så blir det som en stor och rymlig åkpåse.

www.rosendesign.se
    www.cab-on.se

• Kajak

Vi har en åkpåse av fårskinn (den där som man köpte på 70-80talet)
    Den hade vi till barnen som inte kan gå sen när barnen kan gå själv och börja vilja gå efter dom ha suttit ett tag i vagnen så slutar vi med åkpåsen och använder bara pälsen och en ullfilt.
    Det funkar lika bra och mer enklare för det är inte lätt att ta bort snö under skorna eller på overallen när barnen vill upp på vagen NU inte om några sekunder.

Men ni får avgöra det själv.

• Stargirl

Min en meters 3 åring åker i sin Bugaboo åkpåse. Detta är ju sista året hon åker vagn och därmed sista året hon behöver åkpåse.

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
Svar på tråden Finns det ÅKPÅSE till stora barn???