• Gostosa

Pappa böcker?

Hej!
    Jag undrar om någon har ett tips på en lättläst lite humoristisk bok för blivande pappor som handlar om kvinnas graviditet? =)

• Svar på tråden Pappa böcker?
  • JuliaåRonjasmammis
    Vickan I skrev 2009-12-21 20:08:20 följande:
    www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9170549..."Du ska bli pappa", den gillade sambon .
    Oj, den avskydde min sambo, han läste inte ens ut den! Han tyckte att män blev dumförklarade och utpekade som hjärndöda idioter som bara gillar sex, sport och öl.

I makens ögon en totalt förlegad syn på hur män "är och bör vara"!
    Mina åsikter är alldeles gratis!
  • bunny75
    JuliaåRonjasmammis skrev 2010-01-04 12:43:42 följande:
    Oj, den avskydde min sambo, han läste inte ens ut den! Han tyckte att män blev dumförklarade och utpekade som hjärndöda idioter som bara gillar sex, sport och öl.I makens ögon en totalt förlegad syn på hur män "är och bör vara"!
    Vi tog det med dlimt i öget... och tyckte den var bra...
  • melamikaela

Som tidigare nämnt, du ska bli pappa, av dick sundevall. Mycket uppskattad av sambon, som läst den tre gånger snart

En liten del av dig, en liten del av mig. v.25
  • LyckligtSlut

Min sambo hatade också Sundevall, vars bok enligt min sambo bara handlade om hur bra Dick själv är på allt. Själv har jag inte läst den!

• sarap1978
    melamikaela skrev 2010-01-04 15:28:17 följande:
    Som tidigare nämnt, du ska bli pappa, av dick sundevall. Mycket uppskattad av sambon, som läst den tre gånger snart
    Vi skrattade och grät av skratt åter igen när vi läste denna tillsammans. verkligen bra bok.
  • 1up

Ronny Olovsson - "Värsta Pappan!"

Handlar inte jättemycket om t ex graviditeten, men mer om hur Ronny själv upplevde hur det var att bli och vara pappa den första tiden. Jag tycker mycket om den boken, och min sambo likaså. Det är inte så "gulligt" eller "pekpinnigt", men mycket vardag och "så här var det för oss och då gjorde vi så".

Ronny har bloggat också, en del gammalt finns att läsa här; blogg.aftonbladet.se/8

• ie84
    Pappans bok, en bok för blivande pappor av Bosse Diseborn
  • Majabugg

Grattis du ska bli pappa av Magnus Reithner handlar väl inte så mycket om kvinnans graviditet men den har väldigt bra tips för blivande pappor. Jag gav den till min man mest som en rolig grej när jag fick reda på att vi skulle få vårt andra barn. Trots att han redan visste det mesta som stod i den (han är ju redan pappa) gillade han den jättemycket. Jag har oxå bläddrat i den och tyckte den var rolig med fina illustrationer. Dessutom var det lite roligt att omslaget var utformat som ett grattiskort

• Rita
    ie84 skrev 2010-02-27 19:39:31 följande:
    Pappans bok, en bok för blivande pappor av Bosse Diseborn
    Jag köpte denna bok till min kille :) Han uppskattad den väldigt och tyckte den var jättebra :) Många skratt och goda insikter.
  • Läkerol

Jag lovar att du kommer älska denna bok!! Låna på stads biblioteket. Den heter " på smällen" från A till Ö Med Hanna Widell och Ann Söderlund Fråga på bibblan så du får rätt bok. Sedan har vi boken som mitt ex läste när vi skulle ha barn nummer två, han sa - tänk om du kom med denna bok när vi väntade första, detta kallar jag enkel lätt läst bok för en pappa" Den heter Att föda, med Gudrun abascal. Rätt tjock så bli inte avskräckt. Det finns ett kapitel för pappor. Där berättar pappor om graviditetens resa och allt omkring. Sedan enkelt kapitel om förlossning. Jag lovar. Du kommer inte bli besviken!!!

Svar på tråden Pappa böcker?