• jessamy

Spökstreck på apotekets graviditetstest? Någon?

Hej.

Har nyss tittat på en väns test som testat med apotekets test.
    Vi såg DIREKT ett svagt svagt streck i vanlig badrumsbelysning. Gick till hennes sambo som inte såg någonting. Då syntes strecket bara i EXTREMT stark belysning. Nu har det gått 10 min (skall ej kontrolleras efter 10 min) och man ser ett tunt tunt streck både i stark och vanlig belysning. I vanlig belysning dock ifall man kollar noggrant.

Nu undrar vännen. Någon som fått spökstreck på dessa test? Vi googlade men hittade inget.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 21:04
    Någon som vet ifall de haft något annat namn förut? Man läser om apoliva (eller nå liknande) och aco men de här hette bara apotekets.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-23 17:42
    Min vän har fortfarande inte fått mens. Tog ju ett från testlagret i går som var neg. Tog ett nytt från apoteketet idag och inom 1 min så fanns det ett tunt tunt streck där. Frågade på apoteket innan ifall de kunde visa spökstreck och enligt apotektsdamen så kunde de inte. Däremot hade preg gjort det. Efter 10 min var strecket borta. Dock fick man inte läsa av efter 10 min.

Suck.

• Svar på tråden Spökstreck på apotekets graviditetstest? Någon?
  • majjagräddnos

jag fick lika dant härom dagen...har bim 26/12
    när har din vännina bim?
    Har ni bild att lägga upp?

• jessamy

Tror inte vi lyckas fånga det på bild för det är väldigt svagt. Därför jag misstänker att hon fått ett spökstreck :) Men det är blått. Frågade min sambo och han såg då ingenting, det var direkt efter hon testat. Då så såg jag strecket fast jag stod på sidan så det syntes.

Hon har bim idag och mensvärk. Är förmodligen ingenting. Men tänkte höra mi för.

Har googlat massor men hittar ingen som har skrivit om apotektets tester :)

Så, gick och tittade igen. Men nu har det ju gått en timme snart och nu är det knappt synligt strecket längre. Fast efter 10 min ska man ju inte kontrollera heller.
    Suck.

• jessamy

Hon tittade just igen och nog syns det ett svagt streck framifrån och från vänster sida men inte om man tittar från höger. Dock endast i starkt ljus.. Inte i min kassa badrumsbelysning. Suck. Hon får vänta tills i övermorgon o testa igen helt enkelt:)
    tack ni som har svarat.

om någon mera har erfarenhet svara gärna

• pluvdo

har inte erfarenhet av det, men läste att spökstreck är när man ser någon skugga eller något där strecket skulle varit om man varit gravid eftersom stickan buktar inåt just där (eller något sådant stod det) och om man bara ser det i vissa ljus och vissa vinklar så låter det väl som det kan vara en skugga?

• Petra1984

Hon kan ju testa med ett utav apotekets tester en gång till och blir det samma sak, så säg till henne och testa med clearblue.

Lycka till till din vännina. :)

• jessamy

Jo men från början behövde inte testet vinklas då såg vi det båda två direkt. Men efter fem min kanske började de försvagas och nu är det svagt svagt.

Svar på tråden Spökstreck på apotekets graviditetstest? Någon?