• Anonym

Snorig flytning?

Jag behöver er hjälp...

I Onsdags så var jag på min näst sista dag på mensen, det var väl typ slut, det var bara lite brunt kvar. På onsdagskvällen så hade jag och min sambo sex, jag var halvvaken och kommer inte ihåg så mycket, men det var ingen kondom inblandad.. Och jag vet inte om han var inne i mig, eller bara vid öppningen, typ. Sambon säger att han inte var inne "så mycket", typ.. När jag kom hem senare ikväll så var jag på toa, och då var det en stor snorig flytning. Det var alltså som snor. VAD i hela friden är detta? chansen finns väl att jag är gravid, men det hoppas jag inte på. Och det är väl för tidigt att ta ett test?
    Denna snoriga flytning, är det ägglossning eller vad i helsike?
    Jag hittar ingen bra förklaring på internet, så jag hoppas någon vänlig själ kan ge mig ett bra svar.

Tack på förhand.

• Svar på tråden Snorig flytning?
  • Eisa

Såna flytningar får man vid ägglossning.

• Anonym

Öhu.. Okej.. Hur många dagar har man ägglossning?
    Jag kan ju ingenting om sådanthär. :-/

• pigglet

Ägglossning är när ägget lossnar från äggstocken och börjar vandra i äggledaren på väg mot livmodern. Man har oftast ägglossning 14 dagar innan nästa mens börjar. Den "snoriga" flytningen tror jag du har en dag, knappt...

Det är samma dag som du har ägglossning som ägget kan bli befruktat. Spermierna lever i slidan i minst ett par dygn, så vill man bli gravid är det alltså sex dagarna innan äl, eller samma dygn, som gäller.

• Anonym

Tack för ditt svar, älsklingsbarn!
    Nu blev jag lite klokare.

Svar på tråden Snorig flytning?