• Rose Bay Willow

Föräldrar till barn med BPD-fortsättningen...

Hej! Här fortsätter BPD tråden
    Har en liten kille född i v.26 +5- han har mycket svår BPD och är nu 15 månader okorrigerat. Han har nu varit syrgasfri även nattetid ett tag-men hade syrgas dagtid tills i november i fjol-nattetid tills februari i år. Vill jättegärna ha kontakt med andra i samma eller liknande situation! Vi kan stötta varann! Våra barn är fantastiska trot sina sjuka lungor!!

Enligt FL´s ordlista står BPD för barnets huvudmått! Här står det för något betydligt allvarligare-Broncopulmonell dysplasi- som är det samlingsnamn som ges som diagnos till prematurer vars omogna lungor fått börja jobba alldeles förtidigt och därför blivit sjuka.

Nu är ju min kille 23 månader, men hans BPD finns kvar-men här är alla Välkomna som har barn med BPD - här stöttar vi och hjälper varann!

(Jag kanske inte är lika aktiv som innan-men jag kommer finnas kvar..)

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • Svar på tråden Föräldrar till barn med BPD-fortsättningen...
  • Livsglädjen

Vi hade läkarsamtal igår och talade om Eiras lungproblem. Jag hoppas att det inte utvecklas och blir sämre än det är, för det låter som att det kommer att bli en tuff tid framöver.
    Just nu ska de sätta ut Betapred som hon haft ganska länge. Sedan håller de på att sätta ut morfinet (min stackars lilla knarkarunge).

• Written Fiction

God Jul på er allihopa!

• olivia 11

God jul önskar vi också!
    Hoppas att ni alla har det riktigt bra i jul.

• Rose Bay Willow

God fortsättning på Julen!!

Här har vi haft det bra trots storebrors hjärtmedicin (som gör honom stressad och orolig) men en vacker gran, tindrande baranaögon och god mat...kunde nästan inte varit bättre!

Kramar!

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
  • ollie

Hej
    Nu har det hänt saker, vår lille skrutt på 5440g och 63 cm har börjat att gå .Han går när vi håller honom i händerna ocg han går med hjälp av div saker själv. det ser lite konstigt ut att en sådan pytte människa går, han vill dock mer än han orkar så nu är huvudet snart fyllt av blåmärken.

Lungorna låter också bättre indragningarna är så gott som borta och luftvägarna låter inte speciellt täta vad nu det betyder, vi ska dock fortsätta med hans jätte m,edicimering tills vidare. Men dock ett steg i rätt riktning för tillfället.

de klagar på hans vikt men vi tycker att han äter bra har svårt för fast föda men äter välling. Kampen mot sonden har liksom börjat på allvar men den ska inte dit.

Hoppas alla har haft en bra jul och gott nytt år till er alla

• Livsglädjen
    ollie skrev 2009-12-29 12:50:41 följande:
    Hej Nu har det hänt saker, vår lille skrutt på 5440g och 63 cm har börjat att gå .Han går när vi håller honom i händerna ocg han går med hjälp av div saker själv. det ser lite konstigt ut att en sådan pytte människa går, han vill dock mer än han orkar så nu är huvudet snart fyllt av blåmärken.Lungorna låter också bättre indragningarna är så gott som borta och luftvägarna låter inte speciellt täta vad nu det betyder, vi ska dock fortsätta med hans jätte m,edicimering tills vidare. Men dock ett steg i rätt riktning för tillfället. de klagar på hans vikt men vi tycker att han äter bra har svårt för fast föda men äter välling. Kampen mot sonden har liksom börjat på allvar men den ska inte dit.Hoppas alla har haft en bra jul och gott nytt år till er alla
    Wow! Jag förställer mig 5440 g som går och jag ler. Jag minns att Edvin var väldigt mycket för att stå i vår famn när han var kring 4000 g (och framåt) och det var många främmande som reagerade och tyckte att en nyfödd kunde väl inte vara så stadig
  • ollie

Hej
    Livsglädjen: Tråkigt att er dotter ska få så stora lungproblem Theo är nu drygt 11 mån okorr och lider med er för allt som ni ska gå igenom, men det är värt varenda minut. Jag har också två prematura  barn som har varit sjukare än vad de borde vara. Så jag känner med dig.

Queen: Tack för ditt meddelande, kunde inte skriva meddelande till dig. Skriver lite här istället. Hoppas att ni har haft en dräglig jul trots oron. Kan inte förstå vad du går igenom men skulle inte vilja gå igenom Theos hjärt op igen. Har ni fått besked när op blir, och vem ska utföra den? Blir det i Lund? Lycka till och ett gott nytt år.

Gott Nytt år till er alla

• Written Fiction

Hejja Theo! :) 

Missade er igen när det var synagis i tisdags, lite synd. Måste ju tacka för julkortet också. Gud va fint det var på alla barnen!
    Krama om dem ordentligt och ha ett gott nytt år. (Zanna hälsar till Hannes givetvis)

Till er andra i tråden också.. gott nytt år!!!!!!

• Maria K

Inatt var första natten son N sov utan syrgas.
    Vi sov borta och orkade inte gå genom hela kalla huset och hämta den när vi väl lagt oss alla tre.
    Sa att om hon sjunker så går vi och hämtar tuben.

Men hon sjönk aldrig
    Känns som ett klart steg framåt och en mycket bra början på ett nytt spännande år.

God fortsättning på det nya året till er alla!

• Livsglädjen
    Maria K skrev 2010-01-01 15:48:26 följande:
    Inatt var första natten son N sov utan syrgas.Vi sov borta och orkade inte gå genom hela kalla huset och hämta den när vi väl lagt oss alla tre.Sa att om hon sjunker så går vi och hämtar tuben. Men hon sjönk aldrig Känns som ett klart steg framåt och en mycket bra början på ett nytt spännande år. God fortsättning på det nya året till er alla!
    Wow!
Svar på tråden Föräldrar till barn med BPD-fortsättningen...