• Anonym (Svartsjuka frun)

Varför hjälper inte min man mig? Min svartsjuka tar snart dö på mig

Vad ska jag göra när jag försöker bygga upp min självkänsla samt att jag försöker jobba på min svartsjuka när min man fortfarande raderar sms och döljer saker för mig?

Han säger att han raderat smsen för att jag inte ska börja bråka, det är därför han raderat sms från sin arbetskamrat som ger han jobben till sin mobil. Öhh...är det något att dölja? och är det inte bättre att inte radera smsen då.?

Jag tror att han döljer någon, för annars gör man väll inte så, eller?

Han säger att jag behöver hjälp, jaha, och vart får man det då?
    Snälla, tala om för mig om jag överreagerar? eller vad är det som pågår tro?

• Svar på tråden Varför hjälper inte min man mig? Min svartsjuka tar snart dö på mig
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Det är lite svårt att säga vad som är det ena och vad som är det andra. Jag vet inte alls vilken historia ni har när det gäller tillit och förtroende. Har det hänt någonting i er relation som gör att du känner dig svartsjuk eller handlar det mycket om att du har en dålig självkänsla och har svårt att känna dig älskad? I vilket fall som helst är det bäst med öppenhet och ärlighet. Om det visar sig att din man döljer saker för dig så kommer det bara att öka på din svartsjuka oavsett vad han döljer. Ni riskerar att hamna i en ond cirkel där din svartsjuka får honom att dölja vissa saker vilket gör dig ännu mer svartsjuk. Detta mönster behöver brytas. Ni behöver prata med varandra i lugn och ro om dessa problem och hjälpas åt att lösa dem, inte motarbeta varandra.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Varför hjälper inte min man mig? Min svartsjuka tar snart dö på mig