• Pelargonen

Någon som använder sånt där "pulver" som man pudrar i håret och som sen ger massor med volym?

Jag köpte ett sånt pulver av min frisör nu senast och tycker det är makalöst bra! Volymen blir enorm, nästan så pass att jag får kamma ner den lite mellan varven. Så pulvret fyller sitt syfte, helt klart.

Dock så är det satans svårt att tvätta ur! Trots dubbla schamponeringar är det ett område på hjässan (den del som vanligtvis kommer ut först när bebisar föds) vars hår är strävt och lite stripigt. Någon annan med samma problem? Volym i all ära men skitigt hår efter tvätt är inte kul.

• Svar på tråden Någon som använder sånt där "pulver" som man pudrar i håret och som sen ger massor med volym?
  • Modesty Blaise

Jag har testat och tyckte att det gav mig en oönskad halloween-frisyr. Dessutom tyckte jag att det kändes obehagligt att dra fingrarna genom håret med det där pulvret i, kändes som om håret "gnisslade".

Jag har Lanzas powder up texturizer.

• CrazyFia

Jag har kommit på lösning på att tvätta ur mitt hår iaf... Jag tvättar det först med min dotters schampoo som det är balsam i också! Och gnuggar verkligen i hårbotten. sen tar jag vanligt schampoo efter det... Det är det enda som funkat för mig...de säger att balsam är det som löser upp det... Jag använder Dust It...

• Faile

Jag använder dust it och tycker det är suveränt. Bästa uppfinningen ever för stressade flerbarnsmammor bla
    Har inga problem att tvätta ur det, men använder rätt lite.

• N3D

jag använder torrschampoo i sprayform från REF of sweden, mycket smidigare än pulver :) det är inte svårt att tvätta ur alls...
    fast detta var ju kanske inte frågan...

• Pelargonen

Jag har också "Dust it". Ska testa det där med balsam samt att kanske använda lite mindre, kanske tar jag för stor mängd pulver?

• Pelargonen
    CrazyFia skrev 2009-12-22 09:21:21 följande:
    Jag har kommit på lösning på att tvätta ur mitt hår iaf... Jag tvättar det först med min dotters schampoo som det är balsam i också! Och gnuggar verkligen i hårbotten. sen tar jag vanligt schampoo efter det... Det är det enda som funkat för mig...de säger att balsam är det som löser upp det... Jag använder Dust It...
    Faile skrev 2009-12-22 09:23:34 följande:
    Jag använder dust it och tycker det är suveränt. Bästa uppfinningen ever för stressade flerbarnsmammor bla Har inga problem att tvätta ur det, men använder rätt lite.
    Vad använder ni för schampo? Märke?
  • CrazyFia
    Pelargonen skrev 2009-12-22 22:01:03 följande:
    Jag har oftast head and shoulder. men för tillfället har jag schampoo som jag köpt hos frisören för känsliga hårbottnar eftersom jag blir torr på vintern... Men jag har något kids till min dotter ...billigt så det brukar jag itne snåla med för att få ut allt skit man har i håret :P
  • Faile
    Pelargonen skrev 2009-12-22 22:01:03 följande:
    Jag använder oftast Fructis, tycker det är absolut bäst på mitt hår. Emellanåt blir det head and shoulder, då maken har mjäll och jag ibland är lat när det gäller inhandlanade av nytt schampo
  • Mamsis

Har noll koll på sånt där puder, behöver ingen mer volym så Men jag tänkte att det kanske är så att schampoo med silikon i gör att det är svårt att tvätta ur? ELLER som gör det lättare att tvätta ur. Billigt schampoo brukar inte ha silikon i sig. Silkon är fö inte alls bra för varken hår eller hårbotten Så kolla innehållsförteckningen på de schampoon som fungerar bra, har de något med conol eller cone på slutet är det silikon.

Svar på tråden Någon som använder sånt där "pulver" som man pudrar i håret och som sen ger massor med volym?