• pelagonia

Recept på en god kall Romsås till lax

Hej

skall göra lax i ugn i morgon med sallad och potatis..men vill ha ett gott recept på kall romsås som jag vill servera till.

Tips ?

Viktor 070103 & Theodor 090331
  • Svar på tråden Recept på en god kall Romsås till lax
  • Eikna

creme fraiche, löjrom, dill, salt o peppar..brukar jag köra..blir kanon..typ en stor burk creme fraiche o smaka av me resten..supergott och enkelt som fasan..annars finns säkert en massa recept på tasteline eller om du bara söker på romsås..lycka till o god jul

• Eikna

turkiskt youghurt också..förlåt glömde..blanda med creme fraiche o smaka dig fram

• Eikna

o rödlök förstås...herregud...mig ska man inte be om recept..blev så till mig för att jag hade ett bra...

• pelagonia

puffar

Ekina : Har du ett detaljerat recept ? Är s¨dålig på att testa själv

• pelagonia
    Eikna skrev 2009-12-22 10:41:12 följande:
    turkiskt youghurt också..förlåt glömde..blanda med creme fraiche o smaka dig fram
    Hur mycket turkisk ypugurth ?
  • susanna76

Här kommer min favoritsås såååååå goood till lax.

1 äpple
    1 rödlök
    en knippe dill
    4 msk majonäs
    1 burk abbas röda kaviar
    4 dl turkisk yohurt
    Svartpeppar

god Jul:)

Hacka äpple lök i små tärningar,häll i turkisk youghurt ,majonäs ,kaviar,rör om smaka av med svartpeppar och blanda ner finhackad dill.

• pelagonia
    susanna76 skrev 2009-12-22 13:02:54 följande:
    Här kommer min favoritsås såååååå goood till lax. 1 äpple 1 rödlök en knippe dill 4 msk majonäs 1 burk abbas röda kaviar 4 dl turkisk yohurt Svartpeppar god Jul:) Hacka äpple lök i små tärningar,häll i turkisk youghurt ,majonäs ,kaviar,rör om smaka av med svartpeppar och blanda ner finhackad dill.
    den låter god. får nog testa denna
Svar på tråden Recept på en god kall Romsås till lax