någon som har extramormor?
skulle själv vilja ha det men svårt att hitta här i skåne verkar det som... Hur tycker ni det är är ni nöjda?
skulle själv vilja ha det men svårt att hitta här i skåne verkar det som... Hur tycker ni det är är ni nöjda?
extramormor? vad ska man med det till?
tex om man bor langt fran sin mormor eller hon inte ar i livet langre,for att fa ett kontaktnat
ja precis om man har typ ingen äldre som kan vara med ens barn då & då...
usch vad sjukt :s lämnar man bort sina barn till gamlingar man inte känner?
Meningen är väl snarare att ge barnen en chans till en bra kontakt över generationerna?? Mina barns mormor är död så jag skulle gärna ge dem en 'extramormor', men än så länge får de 'nöja' sig med sin farmor och det är inte fy skam!
nej skulle inte lämna bort till en främlng är mest att man umgås vad skulle du göra cornbread utan någon anhörig som kunde & ville va med dina barn det handlar bara om att umgås inte lämnas bort....
En "extramormor" kan ju vara en släkting utan barnbarn, med barnbarn, med barnbarn på långt håll osv. Jag tycker det är en god idé om man känner någon som vill fungera som en "extramormor". Självklart skulle det vara en person som man vill umgås med ändå, inte bara ha som barnvakt. Känner en ensamstående mamma utan kontaktnät som har en "extramormor" som hämtar barnet två eftermiddagar i veckan så mamman kan arbeta lite längre dagar. Det blir lite som om man hade en "barnflicka" (tonåring/yngre vuxen) som skulle hämta någon dag i veckan.
Jag hade gärna haft en extramormor/farmor. Barnets alla släktingar (inkl pappan) bor i andra städer och jag har ingen som heslt avlastning. Men jag vet inte riktigt var man får tag i nån. Vill hellre ha en äldre erfaren kvinna än en tonårstjej som inte har koll barn öht. Läste någon artikel om det här för nåt år sen, fanns tydligen någon websida men har trots eftersökningar inte hittat igen den ännu. Men om någon här vet så välkomnas info!
Jag hae en extramormor när jag var barn, och en riktig. Hon hade inga egna barnbarn på den tiden och vi hade riktigt roligt, var på badhuset mycket och hittade på en massa kul som inte mamma som jobbade jämt orkade med. Min mamma var ensamstående och fick jobba mycket extra för att vi skulle ha råd. Den kvinnan var ingen okänd person utan en vän i familjen som ställde upp, för att hon tyckte det var kul och hon hade tid.