• Mandyyy

Svullet ögonlock?

Hej!
    Jag fick en smärre chock när såg min son (2 år) imorse.
    Hans ena öga är super svullet. Själva ögonlocket.
    Det ser hemskt ut...=/ Någon ögoninflammation tror jag inte det är,då hans ögon inte är kladdiga eller någotsådant.
    Men i gårkväll, så kliade han sig mkt i just det ögat somär svullet nu. Han var irriterad, precis som att det var något i ögat. Men jag kunde inte se något.

Någon som vet vad detta kn bero på?

• Svar på tråden Svullet ögonlock?
  • Flickan och kråkan

Är han röd i ögat? Mina ögonlock kan svullna upp rejält och det kan klia väldigt. Jag är allergisk, så det har med huden att göra för min del, inte ögat.

Dessutom kan ett vasst skräp, om man får in det i ögat, fastna i huden på undersidan av ögonlocket. Kan ju vara något jättelitet som du inte ser. Verkar han ha skav/ont?

Tycker du ska försöka få någon som kollar på det nu när julhelgen närmar sig.

• frickadelli

Deet kan ju vara en vagel, de kan skava lite.. Men åk upp på sjukan och kolla.

• Flickan och kråkan
    frickadelli skrev 2009-12-22 12:01:27 följande:
    Deet kan ju vara en vagel, de kan skava lite.. Men åk upp på sjukan och kolla.
    Ja, har han varit ute och åkt pulka eller liknande i kyla och blåst så är det ju inte helt osannolikt
  • Mandyyy
    Flickan och kråkan skrev 2009-12-22 12:00:35 följande:
    Är han röd i ögat? Mina ögonlock kan svullna upp rejält och det kan klia väldigt. Jag är allergisk, så det har med huden att göra för min del, inte ögat. Dessutom kan ett vasst skräp, om man får in det i ögat, fastna i huden på undersidan av ögonlocket. Kan ju vara något jättelitet som du inte ser. Verkar han ha skav/ont?Tycker du ska försöka få någon som kollar på det nu när julhelgen närmar sig.
    Nej, han är inte röd i ögat.
    Dagen efter vaknade han med två svullna ögonlock..=/
    Så jag åkte direkt ner till barnavårdcentralen. Och det trodde det vart en infektion.
    Så vi fick ögon droppar utskrivet.
  • Mandyyy
    Mandyyy skrev 2009-12-28 22:06:12 följande:
    Nej, han är inte röd i ögat.Dagen efter vaknade han med två svullna ögonlock..=/Så jag åkte direkt ner till barnavårdcentralen. Och det trodde det vart en infektion. Så vi fick ögon droppar utskrivet.
    Fick inte med, att han är mkt bättre i sina ögon. Men forfarande lite svullen och röd på det ena ögonlocket.
Svar på tråden Svullet ögonlock?