• Woogie

Ge bort biljetter på ett roligt sätt

Jag har köpt biljetter till ett stort evenemang (inte Melodifestivalen) till min man, men det är ju såååå tråkigt att bara ge ett kuvert. Min tanke var först att lägga dem i ena sidan på ett DVD-fodral på en box som han redan har (för att göra det lite roligt, typ "Men älskling, den har jag ju redan... Åh, titta biljetter!!")

Men sen tänkte jag att jag ska ge honom "skit"-presenter (typ 10-kronors) och in ibland dem smita in biljetterna.

Hjälp! Har ni någon bra idé?

• Svar på tråden Ge bort biljetter på ett roligt sätt
  • Maijlo

Du kan ju göra småpaket som anknyter till evenemanget som ledtrådar till den verkliga presenten och låta honom gissa.

• Woogie
    Maijlo skrev 2009-12-22 12:02:22 följande:
    Du kan ju göra småpaket som anknyter till evenemanget som ledtrådar till den verkliga presenten och låta honom gissa.
    Oh, det är ju superbra! Tack!!

Fler förslag ( i fall i fall... )
  • Empan81

Ett JÄTTEPAKEt med en massa emballage i (typ skumgummi/Popcorn/pappersremsor...o nånstans däri ligger ett kuvert

• Woogie
    Empan81 skrev 2009-12-22 12:23:45 följande:
    Ett JÄTTEPAKEt med en massa emballage i (typ skumgummi/Popcorn/pappersremsor...o nånstans däri ligger ett kuvert
    Haha, ja den är också bra! Jag har en hyfsat stor kartong ståendes hemma faktiskt, men det kan ev. bli lite klurigt med emballaget... Är det någon som vet om man kan gå in på tex. Expert och fråga om man kan få från någon av deras öppnade kartonger? Jag kan naturligtvis bara göra det också, men just nu sitter jag på jobbet (och på FL samtidigt !) och spånar, så du frågar jag er
  • La Lola

Syrrans söner fick 2 biobiljetter var ett år o de hade vi lagt mellan 2 mindre brädbitar o dragit skruvar igenom.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Woogie

La Lola skrev 2009-12-22 13:09:51 följande:

Syrrans söner fick 2 biobiljetter var ett år o de hade vi lagt mellan 2 mindre brädbitar o dragit skruvar igenom.

Eftersom han arbetar som snickare hade det ju faktiskt varit kul! Dock kanske lite trist att inte kunna öppna på julafton då vi firar hos svärföräldrarna. Fast det är klart, någon mejsel ska de väl ha hemma.
  • La Lola
    Woogie skrev 2009-12-22 14:02:06 följande:
    La Lola skrev 2009-12-22 13:09:51 följande: Eftersom han arbetar som snickare hade det ju faktiskt varit kul! Dock kanske lite trist att inte kunna öppna på julafton då vi firar hos svärföräldrarna. Fast det är klart, någon mejsel ska de väl ha hemma.
    Välj två olika skruvsorter så behöver han 2 skruvmejslar för att kunna öppna det.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • korfu08

JAg brukar köpa ett vackert julkort och skriva nåtfint i och lägga dem i. Kul att få och lite mer personligt då.

• Woogie

Jag tror att jag gör så att jag köper öronproppar och slår in i en blindkarta (bara vägen, inga omgivningar) mellan oss och arenan. Öronproppar för att mamma och pappa när de var och såg det för några år sedan sa att det blev jättebullrigt och skarpt. Det får han i morgon bitti. Sen slår jag in biljetterna i ett DVD-fodral, ev. i den stooora kartongen :o)

Tack för alla tips!! God jul på er!

Svar på tråden Ge bort biljetter på ett roligt sätt