• Ciccilionaa

Marbodalstommar och Ikealuckor, fungerar det ihop??

Har precis köpt ett nytt hus (tillräde sista mars). Vi vill komplettera ut köket lite, utan för stora ingrepp. Dvs jag skulle vilja lägga till ytterligare några skåp och sedan byta luckorna.
    Är det ngn som vet om man kan använda Marbodal-stommarna som finns på plats men byta mot andra luckor från typ Ikea, Kvik eller annat billigare märke?!

Tacksam för svar,
    C

• Svar på tråden Marbodalstommar och Ikealuckor, fungerar det ihop??
  • Ari Gold

Vi har Marbodal-luckor på Ballingslöv-stommar och några IKEA-stommar.

Normalhöjder brukar vara sakka men på specialskåp kan det variera. I princip bör det passa.

(bilder på köket finns via länk i sidfoten).

• SweetLilly

Tror det är marbodal som gör stommarna till ikea..det är iaf ett stort känt företag som gör dem, så det går nog jättebra!

• Ciccilionaa

Underbara människor! Tack för svar!

• Ari Gold
    SweetLilly skrev 2009-12-22 14:06:33 följande:
    Tror det är marbodal som gör stommarna till ikea..det är iaf ett stort känt företag som gör dem, så det går nog jättebra!
    Det skulle jag inte tro, inte i samma produktionslinje i alla fall för de har inte samma tjocklek i spånskivan och vissa andra konstruktionsdetaljer skiljer. Men det gör dock inte att luckan ej passar.

Däremot gör tyska Blum så gott som alla gångjärn och utdragslåde-insattser och annat till i prinip alla kökstillverkare.
  • SweetLilly
    Ari Gold skrev 2009-12-22 16:37:33 följande:
    Det skulle jag inte tro, inte i samma produktionslinje i alla fall för de har inte samma tjocklek i spånskivan och vissa andra konstruktionsdetaljer skiljer. Men det gör dock inte att luckan ej passar.Däremot gör tyska Blum så gott som alla gångjärn och utdragslåde-insattser och annat till i prinip alla kökstillverkare.
    jo det är nån av de större kedjorna, men som sagt, det kanske inte är samma produktionslinje, men kanske samma mått?
  • SweetLilly

hm, fast när man läser på vissa ställen ÄR det marbodalh, fast på andra sidor är det INTE, så den riktiga faktan är svår att få..

Svar på tråden Marbodalstommar och Ikealuckor, fungerar det ihop??