• ponduss

Tatuering på ben o rakning?

Jo det är så att jag har en tatuering som täcker större delen av min ena vad, jag gjorde den för drygt 2 månader sedan så den är ju läkt.

Men det jag undra va om någon har erfarenhet av att hålla håren borta, rakning, hårborttagningskräm? Vilket är bäst?

Känslan jag har är att om man med hyvel skulle råka slinta lite så kan tatueringen förstöras, men samtidigt känns det som att hårbort.kräm skulle kanske bleka tatueringen... Så förvirrad xD

• Svar på tråden Tatuering på ben o rakning?
  • lunkentuss

epilator använder jag =)

• gladakon

Jag har en på vristen och jag rakar benen som vanligt när jag väl orkar göra det Har du en bra hyvel så skär du inte.

• dotty

jag tror inte det händer så mycket om du slinter och får ett sår, du får eventuellt ett litet är i tatueringen, men jag tror inte något i motivet förskjuts eller så eftersom eventuella skärsår är så små och inte djupa.

jag har en stor färgblaffa över hela insidan på vaden, jag alternerar mellan att vaxa och raka och det går fint, den ser lite blekare ut om jag blir torr av rakningen bara men då smörjer jag in. färgen sitter inte i yttersta hudlagret, så du kan inte råka bleka bort den med krämer och medel, det är en omöjlighet.

Svar på tråden Tatuering på ben o rakning?