• Valentina

mamma i grönt hår...HJÄLP!!

HJÄLP!!!

Är "fusk-blond" (dvs cendre) egentligen men har nu tillfälligt tonat håret i rödbrun nyans...... men när det börjar gå ur så skiftar det i grönt! Lagom fint till jul (

-Ska jag köra en supe-röd nyans ovanpå?
    -Eller köra en avfärgning? (Som är jätte-slitigt på håret..)

.....Några tips därute till mig, PLEASE!!

• Svar på tråden mamma i grönt hår...HJÄLP!!
  • blommanigbg

Ingen avfärgning.. Då blir ju håret illorange/gult..
    Vad bill du ha för färg?
    Rött eller cendre?
    Gör en ny toning vet jag..

• Valentina

Har redan tonat 2 ggr på 1 vecka.. för att det redan efter första tvätten blev daskigt och nu GRÖNT! Och jag som trodde att när man tillför mkt rött så skulle det INTE bli grönt! Utan bara gå ur så där fint tills det blev blont igen.. Not!

• Valentina

Kanske lutar åt "Jul-Rött" men skulle ju önska att de faktiskt höll i allafall i närheten av de 6 veckor det står på paketet.. Men om det nu ska daska till sig redan efter en tvätt.. suck!

• Mrs Winter

Be en riktig frisör göra det som är bäst för din mammas hår.

• blommanigbg

Vad för toning har du? Låter knepigt. Du kanske ska välja en brun nyans istället då.
    Så du slipper vara grön på julafton.. Fast det är ju lite passande om man tänker efter.
    Annars när jag experimenterar med mitt hår har jag en färg som alltid funkar när det blir misslyckat. En färg som är neutral och ser naturlig ut och det är askblond.. Men då bleker du håret lite..
    Nu är du ju inte illröd i skallen så då är det ingen risk att du blir orange..

• Valentina

Hi hi.. förlåt om jag fnissar men det är jag, småbarns-mamma), som lyckats med grönt hår.. Såg nu framför mig min egen mamma i grönt hår ) Ha ha..

Men inte lika kul i mitt hår... Frissa hinner jag ej med tyvärr, eller snarare så är plånboken ganska tunn nu i juletider..

• Valentina

Är ju rädd att jag med massor av toningar "färgar" in dasket/det gröna så att jag inte blir så snyggt blond igen sen när det går ur.. så jag ska nog försöka med knall-rött! Det blir "nog" inte så rött eftersom att håret nu är mörk-brun-röd, dvs som kastanj ungefär..

• blommanigbg

Jag kan tänka mig att din färg är dassgrön. Dvs ser grön ut i ett visst ljus.
    Och då är det en kass toning du köpt helt enkelt. En del röda toningar blir så på ljust hår.. Snyggast, billigast och enklast blir det nog om du köper en ljusbrun toning. Då sliter du inte på håret heller..

• Valentina

Ha ha.. komiskt är det på sätt och vis.. dassgrön! Ja det är nog så.. hmm.. men de flesta brukar säga att det röda tar bort det gröna på blont hår som färgats/tonats brunt? Så om jag tonar det i brunt blir det ju grönt nästa gång igen..? Ja, tillfälligt nu kanske det funkar men får nog rådfråga en frisör.

-Ingen frisör som kan hjälpa mig därute?

• mysko4

vet en färg som du kan ta istället och det är nr 16 från moods jane hellen. den har guld/röda toner som förhindrar att håret blir grönt när man färgar från blont till mörkare. den blir ganska mörk bara så du vet, men kanske bättre än grönt.

• dotty

innan du färgar om kan du testa att tvätta med bikarbonat eller ketchup. ditt hår är inte grönt för att färgen är grön, utan det är en kemisk förändring. om du bleker/avfärgar är risken stor att det blir grönare. bikarbonat stabiliserar, har du inte bikarbonat hemma så finns samma ämne i ketchup.

om det inte funkar ska du stabilisera med en rödaktig ton, det behöver inte vara röd färg, utan bara en färg med röda toner i. blek eller avfärga INTE!

• Mamma Åsna

Farao, vad jobbigt, jag har oxå lyckats med samma bravad, ett par gånger faktiskt. Vad som räddat mitt hår är intensivtoningarna Loreal casting creme gloss( viktigt att du tar creme gloss-varianten) alla de ljusare röda nyanserna tar bort grönt på ett klockrent sätt! Jag brukar ta den som heter kopparblond eller gyllene kopparblond. De blir mörkare än man tror dock. Dessutom ska du låta den verka i minst 45 minuter, oavsett vad som står, om du vill täcka över grönt.

Svar på tråden mamma i grönt hår...HJÄLP!!