• JasmineRabogliatti

    Är det nickel i silver?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-22 15:57
    Som frågan lyder alltså, kan nickel allergiker använda äkta silver smycken?

  • Svar på tråden Är det nickel i silver?
  • Amazina

    Ja. Jag är nickelallergiker och kan utan problem använda vanliga silversmycken även om de ibland innehåller en liten liten del nickel.

  • Puss och Kram

    Min mamma och kompis kan absolut inte använda silver... tror man kan vara olika känsliga.

  • JasmineRabogliatti

    har köpt örhängen till min lillasyster i julklapp, men pappa sa att hon är nickel allergiker. knepigt. men det är äkta silver ja, köpt på guldfynd.

  • JasmineRabogliatti

    Puss och Kram skrev 2009-12-22 16:01:01 följande:


    Min mamma och kompis kan absolut inte använda silver... tror man kan vara olika känsliga.
    tråkigt. jag får väl spara kvittot så får hon byta om hon är jätteallergisk :)
  • Teskedsmamman
    Amazina skrev 2009-12-22 16:00:10 följande:
    Ja. Jag är nickelallergiker och kan utan problem använda vanliga silversmycken även om de ibland innehåller en liten liten del nickel.
    Jag har svårt med silversmycken.... hittar inte många jag ha, tom vissa guld skiter sig.
    Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • mrs holiday

    Jag är nickelallergiker och kan känna av silver. Värst är det med örhängen, de kan jag bara ha i rent guld! Halsband och armband går bättre om jag inte använder dem hela tiden utan bara då och då.

  • stina72

    Nästan all metall inehåller nickel. Det är inte direkt halten nickel i en metall som avgör om man får en allergisk reaktion utan hur mkt nickel som läcker ut vid användning.
    Nickel använd i legeringar för att metallen inte rosta och för att behålla sin glans och slitbarhet.

  • UnderYtan

    Jag är allergiker men jag kan ha silversmycken så länge jag köper dom på t.ex. Guldfynd eller annan smyckesaffär. Örhängen från typ Glitter, Ur och Penn och liknande affärer fungerar inte.

Svar på tråden Är det nickel i silver?