• rödnos

Hur reagerar era katter på er graviditet?

Jag tycker min katt börjat bete sig lite annorlunda sedan jag blev gravid.
    Nu senaste veckan vill han kela helt sjukt mycket och ska sova utsträckt mot min mage på nätterna?
    Vaknade inatt av att han krupit in under täcket och lagt sig just intill magen och sov???

Någon som märkt liknande saker?

• Svar på tråden Hur reagerar era katter på er graviditet?
  • livsmedel

I början gjorde mina katter också så men nu har det avtagit lite.
    Den ena vill gärna gå och trampa på magen men nu får han sluta med det eftersom det börjar bli obehagligt. Går in i v 29 imorgon.

☆°★ Pyret BF 100316 ☆°★
  • Lusthan

Jag har hört om katter som blir jättekonstiga när man får barn. Kanske inte negativt konstiga men som du beskriver, gosiga, trampiga, efterhängsna och nästan beskyddande. Jag vet att jag har läst om folk som fattat att de blivit gravida igen när katten börjat bete sig som den gjorde i förra graviditeten. Katter är läskiga. Hehe.

Själv hade jag ingen katt när jag var gravid men när sonen var ungefär en månad som köpte jag en kattunge och hon och sonen var bästa kompisar. Jag fick hem den för tidigt så hon var lika gammal som sonen ungefär. Jättesöt var hon och hon låg bredvid han i sängen eller låg på mig när jag ammade han. :)

• rödnos
    Lusthan skrev 2009-12-22 17:28:50 följande:
    Jag har hört om katter som blir jättekonstiga när man får barn. Kanske inte negativt konstiga men som du beskriver, gosiga, trampiga, efterhängsna och nästan beskyddande. Jag vet att jag har läst om folk som fattat att de blivit gravida igen när katten börjat bete sig som den gjorde i förra graviditeten. Katter är läskiga. Hehe. Själv hade jag ingen katt när jag var gravid men när sonen var ungefär en månad som köpte jag en kattunge och hon och sonen var bästa kompisar. Jag fick hem den för tidigt så hon var lika gammal som sonen ungefär. Jättesöt var hon och hon låg bredvid han i sängen eller låg på mig när jag ammade han. :)
    Haha! Va gulligt!
    Vi fick hem vår kisse när han var 4 veckor (han är en räddningkatt) så han har liksom alltid tytt sig väldigt mycket till mig men som sagt, nu börjar han bli närgången mot just magen. :) Mysigt är det!
  • LilaRos

Mina katte rhar blivit extremt mammiga. Ligger och gosar på magen och buffar på magen. Den ena katten brukar ligga på min mage när jag ligger i soffan.. Hennes reaktion är ju för härlig när bebisen sparkar. Hon blir så förvånad att hon ramlar omkull

Sen struntar de totalt i min sambo. Han existerar inte i deras värld längre. Han är väl bara "den som rengör toaletten"

• Fotavtryck

jag her en katt som alltid har velat ha närhet, o den andra har hellre varit för sig själv. Men nu kan dom slåss om att få ligga i mitt knä eller på magen om jag ligger ner. o det var lika dant när jag väntade förra barnet.

O när bebisen i magen puffar på så spinner dom. Konstiga varelser

• UnderYtan

Jag har inte märkt någon skillnad men mina katter är verkligen jättemammiga och vill alltid kela. Jag uppmuntrar dom dock att ligga på magen och spinna. Så bebis "känner" dom när den kommer ut

Svar på tråden Hur reagerar era katter på er graviditet?